Responder

Geneweb 7.00

mon1
mon1
Mensagens: 2871

Geneweb 7.00

Mensagem por mon1 »

Dag,

Velen stellen zich deze vragen over : http://opensource.geneanet.org/projects/geneweb

Dit is het gratis "open source" programma waarop Geneanet "draait" en dat ook in een Home versie bestaat, zijnde volledig compatibel met de uitvoer uit GNN.
De alfa-versie is nog steeds niet volledig bug-vrij en in alternatieve versies werd "lexUTF8", zijnde het woordenboek (vertaling naar het NL), slechts gedeeltelijk aangepast.

-wanneer wordt de nieuwe versie 7.00 Home beschikbaar gesteld (op een gebruiksvriendelijke manier) ; of werd dit project afgevoerd ?
-kunnen de "oude" gebruikers hun foto's ooit nog globaal terugkrijgen onder de toenmalige in voege zijnde "benaming" ofte GW-Code ? Of dienen ze op een andere manier hun 
plan te trekken ?

Dank !

Mon
Geneweb/Fiche (stamboom in onderhoud)
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
mon1
mon1
Mensagens: 2871

Re : Geneweb 7.00

Mensagem por mon1 »

Dag,

Ik begrijp niet waarom hierop geen kleine officiële reactie komt...
Pippoke haalde reeds 430 hits over dit onderwerp en mijn vraag...ca 45 hits op een week tijd...
Dat bewijst dat er wel degelijk interesse bestaat.

In het kader van de concurrentie met de grote tegenspelers op het vlak der lage landen zou een combinatie GNN-GW/Home toch een +++ zijn...
Onlangs werd een nieuwe alternatieve versie door vrijwilligers gelanceerd ; en die heeft wat betreft vertaling naar NL echt alle troeven.
Waarom daar dan geen gebruik van maken en die versie gewoon "officieel" beschikbaar maken?
De gebruiksaanwijzing van die nieuwe versie is werkelijk heel eenvoudig en desgevallend kan ik zelfs bijspringen om nadien even technisch een duwtje te geven.

Geneweb is toch een deel of minstens een partner van GNN !

Mvg

Mon
Geneweb/Fiche (stamboom in onderhoud)
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
mon1
mon1
Mensagens: 2871

Re : Geneweb 7.00

Mensagem por mon1 »

Hallo, Hallo...

Geen antwoord ?
Het is nochtans een zeer eenvoudige vraag...
Over "onze websites"...dus van Geneanet !
Zie schermknipsel.

Ik hoop dat iemand der vele moderators toch de moed heeft om dit onderwerp ter harte te nemen.
Zelfs wanneer de antwoorden negatief mochten wezen... :(
Anexos
geneweb.JPG
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
mon1
mon1
Mensagens: 2871

Re : Geneweb 7.00

Mensagem por mon1 »

Dag,

Wat betreft het terughalen der beelden van GNN (bestemd voor Geneweb-offline en in de GW-versie) werd heden een tussenoplossing aangereikt door Jacques Le Marois, PDG van GNN.
Zie hier op het Franse forum : http://www.geneanet.org/forum/?topic=475403.0
Bij het klikken op de link krijg je eerst "pagina niet beschikbaar" >>> wijzig onderaan de taal naar Frans en...GO

Ik druk erop dat dit alleen het offline-genealogie-programma Geneweb betreft (zie onderaan deze pagina) en dat het conversie-programme in "perl" enkel bestemd is voor de gebruikers van dat offline-programma.

Hoe dat programmaatje gebruiken ?
Ik het kort (eerst natuurlijk "perl" downloaden en installeren = gratis) >>> maak een nieuw mapje (bijvoorbeeld op je bureaublad) >>> exporteer je stamboom met beelden vanuit GNN >>> klik op de link vermeld doorJacques >>> schuif de twee downloads in de nieuwe map en klik twee maal op de perl-link.
Dan opent zich een dos-achtig scherm waarop de conversie verloopt ; indien veel afbeeldingen kan dat enkele minuten duren.
Uiteindelijk verschijnen  in diezelfde map de afbeeldingen (alleen de eerste per persoonsfiche, want Geneweb-lokaal laat voorlopig slechts één afbeelding toe) in de GW-compatibele versie.
Daarna kopieer je al de foto's (ctrl + A) naar "images" van de corresponderende sub-map in Geneweb.

Er is ook sprake van een algehele herziening van het beheer der "beelden" tegen eind dit jaar.
Wellicht zal dan ook een eenvoudiger wijze van recuperatie mogelijk worden.

Alleen dus te gebruiken door geoefende Geneweb-gebruikers.
Met heel speciale dank aan de Heer Jacques Le Marois.
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
Responder

Voltar para “GeneWeb”