Responder

Family Tree Maker


joopsluis
male
Mensagens: 3
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica

Family Tree Maker

Mensagem por joopsluis »

Ik gebruik al sinds "eeuwen" Family Tree Maker en wil mijn complete stamboom naar Geneanet transfereren. Hoe kan ik dit doen?

J. Sluis
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10864
U kunt de data overzetten middels een gedcom-bestand.

Eerst een gedcom exporteren uit Family Tree Maker, zonder rekening te houden met eventuele privacyfilters, en deze gedcom dan importeren op Geneanet.

Op Geneanet klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en dan kiezen voor 'Gedcom importeren/exporteren'.
Indien U al een stamboom op Geneanet heeft ingevoerd, en U wilt deze in zijn geheel overschrijven, dan kiezen voor 'Gegevens vervangen', en anders voor 'Gegevens toevoegen'.
U selecteert vervolgens de zojuist geëxporteerde gedcom op Uw computer, en klikt vervolgens op 'Verzenden'.

Als U ook foto's en documenten gekoppeld heeft aan de personen in Family Tree Maker, en U wilt deze mee importeren, dan kiezen voor het speciale programmaatje. Dat vindt U rechts naast het schermpje voor de import van een gedcom. Het programmaatje downloaden en daarna opstarten. Vervolgens inloggen en de gedcom op Uw computer selecteren en doorsturen. Het programmaatje zoekt dan de foto's en documenten aan de hand van de linkjes in de gedcom op, importeert deze mee, en koppelt ze op Geneanet weer aan de juiste personen.
Responder

Voltar para “Andere programma's”