Responder

Familiewapen met watermerk

Voor een gedetailleerd overzicht, zie : 'Hulpwetenschappen' in het klembord.
eymaelk
male
Mensagens: 2
Hallo,

Via de inventaris van J.B. Rietstap heb ik volgende info gevonden omtrent het wapenschild van mijn familie.

Eymael Hollande - D'azur à un phénix dans les flammes soutenu d'un mont le tout d'or Cimier trois plumes d'autruche


Deze site heeft een afbeelding die het wapenschild afbeeld, echter staat het vol met watermerken. Hoe zou ik een afbeelding kunnen bekomen zonder watermerken? https://www.armorial.org/product/22002/eymael.html

Wat zou de bron zijn van deze site?
Última edição por eymaelk em 01 fevereiro 2021, 22:45, editado 1 vez no total.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10865
'De Rietstap' is een heraldisch boekwerk. In hele goede bibliotheken is dat soms wel te vinden, of anders in een (streek-)archief.

U kwam nu terecht op een site die tegen betaling ingekleurde wapenschilden aanbiedt, en de voorbeelden vol zet met watermerken om te voorkomen dat men de afbeelding via een schermafdruk zou kopiëren..
eymaelk
male
Mensagens: 2
Een geïllustreerde versie dan? Want welke bron gebruikt die site? Zelf getekend?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10865
Die site gebruikt waarschijnlijk gewoon 'De Rietstap' als bron.

Voor verdere informatie zou ik gewoon die site raadplegen, want ik houd mij niet bezig met dat soort sites.
Dus ook geen idee wat je voor die € 19,90 gaat ontvangen, een handgeschilderd wapen of een uitgeprint wapen.

Als u een beetje kunt tekenen en schilderen, dan kunt u ook gewoon op zoek gaan naar een locatie waar een exemplaar van 'De Rietstap' aanwezig is. Wellicht kunt u het wapen daar kopiëren en thuis verder uitwerken.
Responder

Voltar para “Hulpwetenschappen, o.a. naam- en plaatskunde, dialecten, heraldiek”