Responder

2 keer dezelfde ouders, en ik kan ze niet samenvoegen!

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
shanibina
shanibina
Mensagens: 25
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Ik heb het weer voor:
ik kom bij dezelfde voorouders uit, via 2 verschillende wegen. Hoe kan ik die samengevoegd krijgen?
Het is een zeer rare situatie:
2 dochters van dat koppel (dat er nu 2 keer in staat) vertakken dus naar beneden, maar hun afstammelingen na enkele generaties zijn een nieuw koppel. de ene tak in 5 generaties, en de andere in 4 generaties ! Er is wel  evenveel jaar tussen de twee takken naar beneden, dus het klopt ook!
Maar ik krijg dus de voorouders niet tot 1 en hetzelfde koppel bij elkaar gebracht!

Wie kan er helpen?
Vroeger stond er bij PERSOON een rubriek DUBBELS SAMENVOEGEN, maar dat zie ik niet meer
bij SAMENVOEGEN moet je de naam en het nummer invullen. Het geeft foutmelding aan!

helpppppp ;-)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10966
Ik kan U wel op weg helpen, maar dan zijn de namen wel erg handig.

U heeft waarschijnlijk vanuit een kind de ouders gekoppeld. Ouders waaraan al één of meerdere andere kinderen gekoppeld waren. Dat geeft in sommige gevallen zo'n dubbele binding, waarbij echter de personen niet echt dubbel in Uw bestand staan. Vandaar dat U ze in dit geval niet kunt samenvoegen.
Dus altijd wanneer aan ouders een volgend kind gekoppeld wordt, dit doen vanuit de ouders en niet vanuit het kind. Dat voorkomt eventuele problemen.

Dus als U even de namen doorgeeft waar die dubbele binding zit, dan zal ik U beschrijven hoe dit weer op te lossen.
shanibina
shanibina
Mensagens: 25
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
De ouders zijn:
CAILLE LOUIS CLAUDE en HALLET MARIE  MAGDELEINE

Dus de 2 dochters MARIE ANN CAILLE en MARIE ELISABETH CAILLE hebben elk hun man, respectievelijk HAMART en FONTAINE
Beide koppels hebben een kind: HAMART MARIE JOSEPH CL  en  FONTAINE CLEMENT VICTOR (die de laatste is in een rij van kinderen, dus veel jonger dan Marie Joseph Hamart, en die trouwt met de dochter van MARIE JOSEPH HAMART (getrouwd met Lecomte Noël Celeste), nl LECOMTE MARIE CLARISSE

Hun kind, dus van LECOMTE MARIE CLARISSE en FONTAINE CLEMENT VICTOR, is mijn overovergrootmoeder FRANCOISE CLEMENCE FONTAINE

Ik zocht dus in de omgekeerde weg naar voorouders, en plaatste die in de stamboom, niet wetende dat ze dezelfde voorouders zouden hebben. Dus, ik bekijk de stamboom, en zag bij beide dochters CAILLE een groen bolletje. En dan zag ik pas hoe het eigenlijk in mekaar zat!

Dus , wilde ik die 2 voorouders CAILLE LOUIS CLAUDE en HALLET MARIE MAGDELEINE samenvoegen, maar dat lukt me niet!

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10966
Ik zie nergens dubbele bindingen of dubbele personen.

Ik heb het volgende gezien :

Marie Lecomte is de dochter van Noelle Lecomte en Marie Hamart.
Marie Hamart is de dochter van Laurent Hamart en Marie Anne Caille.
Marie Anne Caille is de dochter van Louis Caille en Marie Hallet.

Marie Lecomte huwt met Clement Fontaine.

Clement Fontaine is de zoon van Louis Fontiane en Marie Elisabeth Caille.
Marie Elisabeth Caille is de dochter van Louis Caille en Marie Hallet.

Loius Caille en Marie Hallet zijn dus overgrootouders van Marie Lecomte en grootouders van haar echtgenoot Clement Fontaine.

In de kwartierstaat van hun zoon Francoise Clémence Fontaine wordt netjes de kwartierherhaling getoond (zie nummer 30 en 31). Dat houdt tevbens in dat er geen dubbele personen in Uw bestand aanwezig zijn.

Sosa Persoon
Generatie 1
1 V Françoise Clémence Fontaine
Generatie 2
2 M Clément Victor Fontaine
3 V Marie Clarisse Lecomte
Generatie 3
4 M Louis Jacques Agathon Fontaine
5 V Marie Elisabeth Eleonore Caille
6 M Noël Céleste Lecomte
7 V Marie Joseph Clémence Hamart
Generatie 4
8 M Charles Agathon Fontaine
9 V Marie Louise Ducauroix / Du Coroy
10 M Louis Claude Caille
11 V Marie Magdeleine Hallet
12 M Jean Baptiste Lecomte
13 V Marie Margueritte Aimable Verlin
14 M Laurent Hamart
15 V Marie Anne Séraphine Caille
Generatie 5
18 M Jean Louis Ducauroix / Du Coroy
19 V Thérèze Blondeaux / Blondeau
20 M Claude Caille
21 V Marie Ann Lemaire
28 M Jean Baptiste Hamart
29 V Marie Joseph Devarenne
30 M Louis Claude Caille → 10
31 V Marie Magdeleine Hallet → 11

Kunt U eventueel, mocht ik toch iets over het hoofd gezien hebben, een schermafdruk van die dubbele personen maken.
shanibina
shanibina
Mensagens: 25
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Bedankt dat je dit hebt bekeken.
Het is in de stamboom, DE BOOM, waar dat dan niet samen komt. Of kan dat niet in BOOMVORM weergegeven worden, dat die overgrootouders en grootouders bij elkaar komen ?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10966
Als U de boom bedoelt via welke U ook aanvullingen en correcties kunt aanbrengen, dan is het antwoord : die samenkomst is alleen zichtbaar indien beide zusters in beeld zijn. Als er twee groene bolletjes onder een ouderpaar zichtbaar zijn, dan duidt dat op een kwartierverlies.
Omdat in dat overzicht steeds slechts de ouders en hun ouders zichtbaar zijn (kwartierstaat), kan dus zo'n kwartierverlies in de kwartierstaat niet grafisch worden aangegeven. Er is slechts Een geval waarin dat wel kan, maar laten we hopen dat dit nergens in een stamboom voor komt : een kind van een broer en zus.

Ik kan U een ander grafisch overzicht doen toekomen, waarin wel het kwartier verlies wordt vermeld, maar waarin ook niet via simpele lijnen de connectie zichtbaar kan worden gemaakt. Het maakt echter wel duidelijk waarom dat goed is te doen.
Eigenlijk zou men een 3D- versie moeten kunnen maken. Daarin zou men dan de betreffende wortels naar elkaar toe kunnen buigen. Maar zo lang zoiets nog niet bestaat :  :(
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10966
Onderstaand twee kwartierstaten beginnend vanaf Françoise Fontaine.

Zoals U ziet is het vrijwel onmogelijk om een overzicht te maken waarin de personen 10-11 gelijk zijn aan personen 30-31 (zie kwartierstaat Françoise Fontaine 5).
Om dan niet de voorouders van dit echtpaar allemaal dubbel in het overzicht te krijgen verwijs ik kortweg bij de personen 30-31 naar personen 10-11 en laat bij personen 30-31 verder de voorouders weg (zie kwartierstaat Françoise Fontaine 6). Die worden immers al vermeld als voorouders van personen 10-11.

Verder wordt het erg moeilijk om een nette en overzichtelijke lijn te maken naar de ouders van de personen 10-11 en 30-31.
En dan is hier nog slechts sprake van één kwartierverlies. Ik heb een kwartierstaat van een verre neef waarin er meer dan 50 (!!) kwartierverliezen voorkomen. Dan worden lijnen geheel onmogelijk en verwarrend 
Anexos
Kwartierstaat Francoise Fontaine 5.pdf
(14.01 KiB) Transferido 19 vezes
Kwartierstaat Francoise Fontaine 6.pdf
(15.22 KiB) Transferido 9 vezes
bvanherck
female
Mensagens: 523
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Hallo Sabine,

Het is een puzzel!

De zoon (=Clement Victor Fontaine) van Marie Elisabeth Eleonore Caille, huwde met de kleindochter (=Marie Clarisse Lecompte) van Marie Anne Seraphine Caille.

Dus van de 2 zussen Caille (dochters van Louis Claude Caille en Marie Magdeleine Hallet) is van de eerste zus de zoon met van de tweede zus haar kleindochter gehuwd!

Hoe noem je die familierelatie als je zoon met de kleindochter van je zus trouwt?

Het is in ieder geval familie van mekaar en daarom kom je terug bij dezelfde voorouders!


Vriendelijke groeten,    Brigitte
shanibina
shanibina
Mensagens: 25
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Awel, dat was ik ook aan het denken, dat 3D de enige oplossing kan zijn!

Enfin, ik zal mijn plan wel trekken dan!
shanibina
shanibina
Mensagens: 25
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
bedankt voor jullie hulp !!!!
Responder

Voltar para “Vragen over accounts en Premium”