Responder

opslagruimte

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
marielou
marielou
Mensagens: 5
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica

opslagruimte

Mensagem por marielou »

Hallo,
Als nieuw betalend/genealoog heb ik een deel van mijn verzameling overlijdensberichten, bidprentjes en foto's opgeslagen bij " mijn documenten en foto's".
Nu is de opslagruimte voor 97 % gebruikt en staat er " alleen niet geïndexeerde afbeeldingen worden niet meegerekend", kan iemand op een eenvoudige manier zeggen wat dit betekend en hoe ik mijn documenten eventueel kan indexeren ?
Alvast bedankt voor enige hulp.
Groeten
Louise
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10960

Re: opslagruimte

Mensagem por wimdeckers »

Op Geneanet zijn er twee opties om Uw documenten en foto's te importeren en te koppelen aan personen. : middels 'Uw documenten en foto's' en 'Uw gedeelde documenten'.

Meer private documenten en foto's kunt U plaatsen in Uw documenten en foto's'. Deze zijn dan voor bezoekers slechts zichtbaar indien de persoon waaraan zij werden gekoppeld niet onder de ingestelde privacy-instellingen vallen, en dus ook zichtbaar zijn voor bezoekers.
Voor die map geldt een limiet van 2gb voor premiumleden. Indien U scans gebruikt, dan de documenten of foto's altijd op de laagst mogelijke resolutie inscannen (meestal 200dpi). Een hogere resolutie maakt de leesbaarheid namelijk niet beter op een scherm, maar neemt wel vele malen meer ruimte in. De grootte van een bestand van een scan op 600dpi is negen maal groter dan een scan op 200dpi.

Documenten en foto's die een minder privaat karakter hebben, kunt U plaatsen in 'Uw gedeelde documenten', of in het geval van bidprentjes in het project 'Bidprentjes'. Daar geldt geen limiet voor import.
U kunt daar documenten en foto's importeren en daarna zelf indexeren (voorzien van de namen en eventuele data van de personen), of de indexering overlaten aan andere leden. Indexatie is wel noodzakelijk om een document aan een persoon binnen Uw stamboom te kunnen koppelen. De documenten en foto's in 'Uw gedeelde documenten' zijn ook door andere gebruikers aan personen in hun stamboom te koppelen.
Responder

Voltar para “Vragen over accounts en Premium”