Responder

kinderen van vaders met 2 echtgenoten worden niet vermeld

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
pjbwilde
male
Mensagens: 33
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Ja, zo is de titel en zo is het ook.
De kinderen zelf komen wel in de stamboom voor, hebben dezelfde achternaam als de vader, maar de namen van vader en moeder zijn onbekend.
Een kind proberen te koppelen aan het ene of andere echtpaar lukt niet.
Ik krijg dan de melding dat dat kind al ouders heeft.
Die onbekende ouder veranderen in de naam van de echte ouder lukt ook niet.
Het lukt wel om het kind te koppelen aan een van de moeders, maar wordt dan geen kind van de vader.
Om de moeder weer te koppelen (ze zijn al getrouwd dus dat hoeft niet zou je denken) krijg je een nieuwe bruiloft, maar wordt de vader nog geen vader.
Wat is er mis en hoe kan ik het oplossen?
Het gedcom bestand is gemaakt met Aldfaer en bij het uploaden wordt al aangegeven dat er meer dan 80 fouten zijn, neem aan dat het deze zaken betreft.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10960
Als U de melding krijgt dat een kind al ouders heeft, dan even naar een van de ouders '? ?' gaan, dan klikken op 'Bewerken' in de menubalk en vervolgens op 'Partnerschap bewerken'. Geheel links onderin kunt U dan het kind losmaken van de ouders, om het vervolgens aan de goede ouders te koppelen, middels de optie 'Kind toevoegen', dus vanuit de ouders.

Onbekende ouders (? ?) worden namelijk ook gezien als ouders, en dus komt het systeem ook met die melding.
pjbwilde
male
Mensagens: 33
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
was het maar waar!
wat blijkt, het kind heeft wel ouders, maar die hebben geen relatie.
Je kunt ze wel laten trouwen, want ze hebben wel een nummer.
Zo gezegd zo gedaan, wat blijkt, ze hebben geen kind!
Heb ik dat stel dat kind gegeven, naam en nummer was bekend.
Foutmelding, kind heeft al ouders.
Ik begrijp het niet.
Trouwens, als het stel wel kinderen heeft, zie je een lijstje met de namen.
Hoe kun je een van die kinderen van het lijstje afhalen?
Is geen optie voor, wel een kind toevoegen, niet wegpoetsen.
Hoe moet dat dan?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10960
Als U nu even een paar namen van kinderen zou opgeven waarbij dit speelt, dan kan ik U beter wijzen op wat het probleem is.

Als het systeem meldt dat er al ouders aan een kind zijn verbonden, dan kunt U er gerust van uit gaan dat dat ook zo is. Of dat nu ouders zijn met slechts '? ?' of met een nummer.
pjbwilde
male
Mensagens: 33
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
als u naar mijn stamboom gaat en klikt op de namenlijst "de Wilde", krijgt u een lijst met 71 nummers met namen er achter.
Als voorbeeld ene Albert (1839-1900) was gehuwd met Alida Koudijs (1840-1872) en met Magdalena van der Bijl (1844-?).
Albert had 12 kinderen, maar er staat er niet 1 achter zijn naam (even zoeken op Alida Koudijs).
Wat blijkt, deze namen staan wel achter de nummers van 1-45.
Een daarvan is Arie (1874-1875), die staat op nummer 4.
Dit is een zoon van Albert en Magdalena.
Voor zijn naam staat << , dat zijn zijn ouders, zogenaamd. Ze hebben de nummers 29445 en 29446, zijn niet getrouwd en hebben ook geen kinderen. Ze zijn dus wel de ouders van Arie (0).
Ra ra hoe kan dit.
Arie (0) aan deze ouders verbinden gaat dus niet, want Arie (0) heeft al ouders.
Dit zal ook de reden zijn dat Arie niet aan zijn echte ouders zijn te verbinden.
Dan komt dezelfde foutmelding.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10960
Lang verhaal, maar graag even de achter- en voornamen van Arie, dat werkt een stuk sneller dan staren naar een lijst van takjes met een en de zelfde achternaam.

Een linkje naar zijn profiel is wellicht nog handiger...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10960
U ziet in de blokjes boven Arie in ieder blokje '? ?', Dat zijn dus onbekende ouders.

Dus even klikken op een van die blokjes, en dan klikken op 'Bewerken' en vervolgens op 'Partnerschap bewerken' en Arie links onderin losmaken van zijn 'ouders'. Vooral niet proberen om een van zijn ouders te verwijderen, want het systeem maakt die verwijderde ouder dan weer gelijk aan. iedereen heeft tenslotte twee genetische ouders.

Daarna naar de juiste ouders van Arie gaan, en hem daar middels 'Kind toevoegen' koppelen aan zijn ouders.
Gezien het grote aantal Arie's in Uw bestand, krijgt U een melding van het systeem dat er al een of meerdere personen met die namen in Uw bestand aanwezig zijn, met een lijstje van wie dat dan zijn. Daaruit de juiste Arie selecteren door er op te klikken, en vervolgens klikken op 'Verbinden'.
pjbwilde
male
Mensagens: 33
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
stond er al achter (1874-1875), maar ok
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10960
Sorry, even gemist...

Overigens : als er geen plusjes in die blokjes staan, dan zijn er volgens het systeem dus ouders gekoppeld.
pjbwilde
male
Mensagens: 33
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
ik schreeft het al, partnerschap bewerken kan niet want hij (of zij) heeft geen partner. En ook geen Arie te vinden, want zij hebben beiden geen kinderen.
En links onderin staat helemaal niets, waar bedoelt u?

De Arie die we moeten hebben is Arie.0
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10960
Ik spreek altijd vanuit de grafische invoermodus, omdat nu eenmaal, voor mij, eenvoudiger is.

Inmiddels is de kronkel uit Uw bestand verwijderd. Hoe U het voor elkaar heeft gekregen om twee ouders van één kind geen relatie met elkaar te laten hebben, is mij een raadsel, want bij handmatige invoer is dat onmogelijk.
Indien U Uw bestand aanvult middels gedoms, dan eens in het programma kijken waaruit U die gedcoms exporteert, om te zien hoe daar eventuele ouders van Arie in zijn verwerkt. Als het binnen dat programma mogelijk is om ouders van één kind in te voeren zonder enige relatie met elkaar te hebben, dan het programma aan de kant gooien of de makers ervan op de hoogte brengen van een eventueel hiaat.
pjbwilde
male
Mensagens: 33
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
heb gezien dat Arie inmiddels geen ouders meer heeft, dus zal hij nu toe te voegen zijn.
Hoe het mogelijk is? kijkt u even bij zijn broertje Albert Magdalenus de Wilde (1879-1879) zit het net zo, ouders zonder naam en zonder relatie en geen kinderen.
Mijn eerste vraag: hoe heeft u dat nou gedaan?
Mij lukt het nog steeds niet want ook deze ouders hebben geen relatie en ook geen kinderen, hoe kan ik Albert Magdalenus ouderloos krijgen.

Het programma waar de stambooom in gemaakt is in Aldfaer en daar staat alles wel goed.
Maar het is bizar, inmiddels heb ik nog een echtpaar gevonden waarvan de kinderen ontbraken. (geldt dus niet voor 2 huwelijken in 1 gezin, zoals ik dacht)
Een van de dochters kon ik moeiteloos toevoegen, perfect, nou de rest nog, zoon toegevoegd, foutmelding, zoon heeft al ouders.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10960
Welke versie van Aldfaer gebruikt U ?

Geen idee hoe de fout werd hersteld, want dat hebben de technici moeten doen, omdat het, vanwege die kronkel, niet op een normale manier kon.

Hopelijk komt de fout niet terug bij een volgende ex- en import.

U kunt via een privébericht wel even aan mij doorsturen bij wie dit probleem nog meer speelt. Daarbij zijn de namen en geboortejaren van de betreffende personen voldoende.
Voor een privébericht even klikken op mijn naam links van dit bericht, en dan kiezen voor 'Een mail verzenden'.
Ik zal dan de data doorspelen aan de technici.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10960
Kunt U eens het volgende proberen ? : een gedcom exporteren vanaf Geneanet, en deze daarna vervolgens weer importeren. Tijdens de ex- en import willen dit soort kronkeltjes er nog weleens uit gefilterd worden.
Bij de export even kiezen voor 'Bestand online'.
Responder

Voltar para “Geneanet : technische vragen”