Responder

acten, documenten, afbeeldingen eenvoudig uploaden naar Geneanet

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
abeltzer
abeltzer
Mensagens: 5
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Geacht Forum,
Ik ben zeer tevreden over Geneanet. De nieuwe mogelijkheden van het afgelopen jaar zijn bijzonder.
Een probleem blijft, naar mijn mening, gehandhaaft. Voorbeeld: Ik heb ook mijn gegevens bij genealogieonline staan. Daar kan ik heel eenvoudig als mijn bijlagen (aktes, fotos, documenten etc.) doorsturen. De koppeling wordt door het systeem aangebracht. Deze gegevens komen al mee met de Gedcom file.
Bij geneanet is dat niet mogelijk (?). Daar moet ik iedere afbeelding, acte, geb.advertentie, notarieel etc. per stuk, per individu uploaden en dan vaak ook nog koppelen met de juiste persoon. Dit is de belangrijkste reden, dat ik met deze methodiek gestopt ben.
Ik zou graag ook in mijn stamboom bij Geneanet alle afbeeldingen (laten) weergeven. Met een stamboom van >33.000 personen gaat dan om ca. 9500 afbeeldingen. Het zal duidelijk zijn dat dat met de huidige methodiek bij Geneanet geen doen is.

Is hier enige verbetering in te verwachten??
Ton Beltzer (A.E.M. Beltzer)
odettefranssen
odettefranssen
Mensagens: 1426
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Dag Ton,

goede vraag! Hierin zijn zeker meer mensen geinteresseerd. Ik ga het aankaarten.

Hartelijke groet, Odette
odettefranssen
odettefranssen
Mensagens: 1426
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Goedemorgen Ton,

welk genealogieprogramma gebruikt u?

Men zegt me vanuit het hoofdkantoor dat het doorsturen van gedcom inclusief foto's momenteel niet mogelijk is omdat de gedcom codes in genealogieprogramma's wereldwijd het organiseren van afbeeldingen op teveel verschillende manieren uitvoeren - de gedcom norm is niet 'strak' genoeg.

Omdat er veel nieuwe updates op stapel staan wordt hieraan voorlopig ook geen prioriteit gegeven, ik ben bang dat we het er voor nu mee moeten doen  :(

Met vriendelijke groet,
Odette Franssen

abeltzer
abeltzer
Mensagens: 5
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Hallo Odette,
Bedankt voor de snelle afwikkeling.
Ik gebruik Aldfaer. Ik neem aan voldoende bekend.
In de Gedcomdump van Aldfaer worden de "koppelingen" van de afbeeldingen, aktes etc. meegenomen. De afbeeldingen, aktes zelf behoeven dan alleen nog maar in één keer gedumpt te worden en komen dan (door de meegezonden koppelingen) op de juiste plek.

Maar ja, Genealogieonline is meer specifiek voor de Nederlandse markt en daar gebruikt het merendeel van de genealogen Aldfaer.
Het zal best mondiaal (en dat is bij Geneanet het geval, neem ik aan) anders liggen.
Bedankt voor de inspanning.

Ton Beltzer
naried
male
Mensagens: 2
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Ik heb juist hetzelfde probleem. Ik werk thuis met aldfaer omdat je dan thuis bij de opbouw van je stamboom ofline kjut werken. Ik heb goed 22.000 personen in mijn stamboom met veel akten en foto's en zie het ook net zitten om alle koppelingen manueel uit te voeren.
In 2020 nog geen oplossjnv voor dit probleem ?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10945
U heeft geen probleem, want er is al jaren een speciaal programma om documenten en afbeeldingen samen met een gedcom te importeren : https://nl.geneanet.org/product/upload
lbrucher
lbrucher
Mensagens: 4
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Beste,
Ik heb ook al jaren weet van dat upload programma, maar dat werkt (nog steeds) niet. De handleiding (video) is een dode link .Reeds vanalles geprobeerd zonder resultaat. Helaas. Ook al overwogen om via een ander platform mijn gegevens op te laden. Groeten, Luc
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10945
Kunt u even beschrijven wat er volgens u niet zou werken, en wat u precies doet zodra u een gedcom tezamen met foto's en/of documenten probeert te importeren ?

Ergens gaat er bij u iets fout. Vanuit Aldfaer werkt(e) het namelijk gewoon, tenzij de ontwikkelaars van Aldfaer iets drastisch aan het programma hebben veranderd.
Welke versie gebruikt u ?
lbrucher
lbrucher
Mensagens: 4
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Beste,
Aldfaer versie 8.1 (10-4-2020)
Hierbij printscreen van de instellingen voor export
instellingen gedcom export.JPG
Doe ik daar misschien iets verkeerd ?
dan maak ik dus een export bestand dat ik opstuur via de geneanet tool (geneanet update)
Dan krijg ik foutmelding : "Onnauwkeurigheden aanwezig in de linken naar documenten" (1 fout, die wis ik)
Daarna kan ik naar mijn online stamboom gaan, maar daar vind ik geen documenten terug. behalve enkele die ik vroeger manueel had opgeladen; maar nu gaat het over een duizendtal stukken
Als u me kan vertellen wat ik fout doe, pas ik met alle plezier aan.... ;-)
Groeten,
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10945
Wellicht eens proberen op de instelling 'Gedcom 5.5.1'.

De afbeeldingen zelf worden nimmer opgenomen in de gedcom, wel de linkjes naar de afbeelding op uw computer. Met behulp van die linkjes importeert het speciale programma dan de afbeeldingen mee.

De vraag is due ook of die linkjes nog wel in de gedcom terechtkomen of dat het systeem van Aldfaer daarin werd aangepast.
lbrucher
lbrucher
Mensagens: 4
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Beste,
ondertussen ben ik ook tot de conclusie gekomen dat het materiaal niet in het gedcom bestand zit, maar dat je een link naar de map op je computer moet kiezen waar alles staat. Hopelijk kan ik de stappen een volgende keer herhalen. Alvast bedankt voor het helpen zoeken en de tips. Als alles opgeladen is zal ik controleren of alles goed verlopen is en de documenten aan de juiste personen hangen. Groeten
Responder

Voltar para “Geneanet : technische vragen”