Responder

Wensenlijst Geneanet gebruikers

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10857
Gasten kunnen alle foto's zien die aan personen zijn gekoppeld via de profielen van die personen.

Het is voor gasten niet mogelijk om rechtstreeks in 'Uw documenten en foto's' te kijken.
toos55
toos55
Mensagens: 17
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
wimdeckers Escreveu: 16 janeiro 2018, 02:01 Gasten kunnen alle foto's zien die aan personen zijn gekoppeld via de profielen van die personen.

Het is voor gasten niet mogelijk om rechtstreeks in 'Uw documenten en foto's' te kijken.
Dat was bekend.... ik dacht dat je hier wensen kon neerleggen :) Zou leuk zijn als het wel kon. Een soort fotoboek!
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10857
Dat fotoboek ontstaat vanzelf als men de foto's aan de profielen koppelt. Dan weet men tevens gelijk om wie het gaat.
jdrbaix
jdrbaix
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Hallo

Bij het checken van de voorouders, via afdrukken => voorouders => check "Ontbrekende evenementen: niet-gevonden data en plaatsen" weigert het programma te checken of de persoon een overlijdensdatum en -plaats heeft. Slechts als één van de twee is ingevuld komt het wel in de lijst voor. Dit is vervelend natuurlijk als het programma denkt dat een 18e of 19e eeuwse persoon nog in leven is.

Heb ik hiervoor een optie al dan niet aangevinkt, of is er meer aan de hand?

Groeten

Jasper
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10857
Kunt U even een beginpersoon noemen en een persoon die dan in de lijst ontbreekt ?
jdrbaix
jdrbaix
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
wimdeckers Escreveu: 23 janeiro 2018, 18:24 Kunt U even een beginpersoon noemen en een persoon die dan in de lijst ontbreekt ?
Mezelf (de bronpersoon ;) ) en bv. Emerence Van de Weghe (Sosa 83).

Het is ook zo als een persoon, naast een onbekend overlijden, ook een ongekend huwelijk heeft, dan biedt het programma enkel aan om het huwelijk aan te passen (met het icoontje); het ongekende overlijden staat in het grijs en is onactief.

Alvast bedankt,

Jasper Derbaix
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10857
Wilt U de lijst nog eens oproepen ?
jdrbaix
jdrbaix
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
wimdeckers Escreveu: 23 janeiro 2018, 19:09 Wilt U de lijst nog eens oproepen ?
Ja, dat is al één persoon extra die in de lijst staat :D , we zijn er nog niet natuurlijk ;) .
Ik geef nog enkele voorbeelden van personen die geen 'wijzigen-button' hebben bij hun overlijden, maar er wel een zouden moeten hebben:
Sosa 82 (staat nog niet in de lijst aangezien alle andere data compleet zijn), 141 en 146.

Is het misschien dat niet alle personen bij het aanmaken op '(Zeker) overleden' worden ingesteld? Waarvoor dient de status 'Jong overleden' eigenlijk, is er programmatisch een verschil, kan je die oproepen in een lijst of zo? Ik zie wel dat er soms een '-' achter de geboortedatum staat en soms niet (bv. bij het visualiseren). Hangt dat af van welke status de persoon heeft?

Groeten,

Jasper Derbaix
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10857
U hoeft verder geen voorbeelden te geven ;) .

Als U een persoon invoert, dan gelijk even bovenin het invoerscherm aangeven of hij/zij al dan niet al overleden is. Voert U dat niet in, dan detecteert het systeem geen ontbrekende overlijdensdatum en -plaats.
Dat is dus het euvel.

Automatisch personen op overlijden zetten is iets wat gevoelig ligt, want waar leg je de grens.
Zou die grens bij 100 jaar liggen, dan loop je risico dat je klachten krijgt als er eens iemand 101 jaar of ouder wordt en als overleden in het bestand staat. Leg je die grens bij 120 jaar, dan loop je het risico dat er een gat valt.

Het beste zou dan zijn om de keuze aan de gebruiker te laten om zelf te bepalen bij welke leeftijd personen als overleden dienen te worden gezien. Ik zal daar een voorstel voor doen.

In de tussentijd dus bij de invoer aangeven dat iemand overleden zal zijn. Het lijkt veel werk, maar is maar twee klikjes extra tijdens de invoer.
jdrbaix
jdrbaix
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Daar ben ik dan zeker voorstander van, om een default leeftijd te nemen waarop men 'geacht wordt overleden te zijn'. Aangezien het probleem zich voordoet bij mensen in de 19e eeuw en daarvoor, is het voldoende om die leeftijd op 150 jaar in te stellen. Dan kan er binnen de 30 jaar ook niemand ouder worden...

En heeft u een idee waar de verschillende overleden statussen programmatisch voor staan? Er moet toch een reden zijn om 3 verschillende keuzes aan te bieden, al zie ik geen verschil in gedrag.

Groeten,

Jasper Derbaix
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10857
Zoals ik al eerder aangaf is een default leeftijd niet bruikbaar. In Uw voorstel zouden dan personen geboren na 1867, waar op het profiel niet is aangegeven dat ze zijn overleden, wederom niet in de lijst verschijnen.
En dat is nogal een gat in het overzicht.

Er is wel degelijk verschil in de opties voor het aangeven van overlijden. Vult U maar eens bij iemand 'Jong gestorven' in, dan zult U zien dat die tekst ook verschijnt op het profiel. Juist om aan te geven dat bij ontbrekende partners en kinderen niet verder gezocht hoeven te worden. Jong gestorven is dus niet op een leeftijd van 18 jaar of ouder, maar eerder onder de 10 jaar.
Met name in de tijd voor de burgerlijke stand zijn overlijdens van jonge kinderen soms niet te vinden. Wel is vaak duidelijk dat zij al op jonge leeftijd overleden zullen zijn, als er bijvoorbeeld een volgend kind weer dezelfde namen kreeg. In dat geval kan er natuurlijk ook gekozen worden voor 'Overleden voor...'.
Een ander voorbeeld waar 'Jong gestorven zou kunnen worden vermeld is als de persoon binnen een paar jaar na de geboorte ontbreekt op een volkstellingslijst.
nnolden
male
Mensagens: 2
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Een optie om makkelijker foto's van Geneagraves te verwijderen. Door een fout zijn er 307 foto's dubbel geupload. Die ben ik nu handmatig 1 voor 1 aan het verwijderen. Erg frustrerend en zonde van de tijd! Door op een pagina vinkjes bij de foto's te plaatsen zou het misschien makkelijker zijn om meerdere foto's in 1 keer te verwijderen.

Met vriendelije groet,
N. Nolden
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10857
Ik zal een voorstel indienen...
ckokke
ckokke
Mensagens: 65
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Het zou handig zijn om voorouders met een bepaalde verwantschap (bijv. mannelijke lijn) een afwijkende kleur te kunnen geven, zodat het (in de boom-weergave) makkelijk doorklikken is.
nnolden
male
Mensagens: 2
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Optie toevoegen geboorteplaats / overlijdensplaats bij indexeren?

Met betrekking tot het indexeren van grafstenen (en eventueel ook andere documentatie) zou het misschien mogelijk zijn om twee extra tab/ velden toe te voegen met geboorteplaats en overlijdensplaats? Tijdens het indexeren van grafstenen kom ik in de regio Groningen namelijk heel vaak mensen tegen die geboren zijn in Duitsland (en natuurlijk ook van andere plekken op de wereld). Ik denk dat zo'n optie het indexeren veel interessanter maakt. Ook wat betreft emigratie en familieleden die spoorloos zijn geraakt.

Groet.
N.Nolden
Responder

Voltar para “Vragen over accounts en Premium”