Responder

De overgang naar het nieuwe Geneanet is voor mij een ware ramp!

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
pialoran
pialoran
Mensagens: 227
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Geachte heer Teulings,

u heeft bij ons twee accounts: 1 onder de naam abcdef1 dit is een account met een Premium abonnement en een stamboom, en vervolgens 1 account onder de naam adteulings, dit account heeft geen stamboom en geen premium abonnement. U bent op dit laatste account ingelogd bij het posten van uw bericht. Om bij uw stamboom te kunnen, en om gebruik te maken van alle Premium mogelijkheden, moet u echter inloggen op het account abcdef1.

Met vriendelijke groet,
Laurent - Geneanet
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10863
Aan alle leden die hun account niet meer kunnen vinden :

Het is mij wel opgevallen dat er de laatste weken meerdere gebruikers problemen hadden met hun account. In de meeste gevallen bleek het vanwege een dubbel account te komen.
Misschien is het handig om deze gebruikers er op te attenderen dat men kan zoeken op emailadres via : - gemeenschap - contacten - een lid opzoeken. In het blokje "een lid opzoeken" het emailadres invullen en men vindt alle gebruikersaccountants met dat emailadres.

Aan de heer Teulings :
Die advertentie- en reclamerommel die U ontvangt (zogenaamd uit naam van Geneanet) wordt niet veroorzaakt door instellingen van Geneanet of door Geneanet zelf. Deze advertenties en reclames liften mee met Uw internetgebruik als U Uw computer daar niet terdege tegen beschermt. Op het moment dat U internet betreedt en een willekeurig site opent, kijken er allerlei verborgen programmaatjes mee naar wat U doet. Tevens koppelen zij aan de advertenties en reclame die zij U vervolgens gaan sturen namen vast die U herkent, van sites die U heeft bezocht.
U dient dus een programma te installeren die deze programmaatjes blokkeert. Zelf gebruik ik in combinatie met Firefox het programma Ghostery, waarmee ik tevens kan instellen wat ik wel al dan niet wil blokkeren. Tijdens mijn internetsessies kan ik bovendien aan een tellertje bovenin het scherm zien hoeveel van die programmaatjes proberen mee te kijken. Surefend op Geneanet zijn dat er meestal 4 tot 6 : Google Adsens (reclame), Google Analytics (het woord zegt het al : men wil precies alles van U weten), Estat (ook analytics), Facebook Connect (geen idee wat dat doet, maar goed kan het nooit zijn) en Xaxis (reclame). Met name programmaatjes als Google Adsens en Xaxis zullen U de ongewenste reclame toezenden.

Een voorbeeldje van Ghostery tijdens een inlog op Geneanet :

Imagem

Ik zal U vertellen dat 4 tot 6 nog best meevalt. Bij het openen van hotmail zijn dat er vaak al 8 tot 10, waaronder een aantal van hotmail zelf, want ook zij willen U ongevraagd voorzien van allerlei rommel die U niet wenst. Bij internetsites die voornamelijk draaien op reclame-inkomsten zult U er tevens veel meer aantreffen dan bij ander internetsites. Voor mij ligt het record bij Photobucket : 18 stuks en voornamelijk reclame !!

U dient dus Uw computer verder te beveiligen tegen deze programmaatjes. Een virusscanner doet dat in de meeste gevallen niet, tenzij U een duurdere virusscanner aanschaft met die opties.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10863
Even voor de goede orde : het verhaal over de advertentie-software kwam niet van Geneanet.

Kaperski doet niet wat U verlangt en ook niet helemaal wat zij beweren te doen. De door U ontvangen reclame-uitingen komen vanuit de spionage-software die niet voldoende door Kaperski wordt geweerd. Een betere bescherming daartegen raad ik U nog steeds aan.

Ik kan mij overigens ook niet voorstellen dat Geneanet gegevens van gebruikers verzamelt en/of overdraagt aan bedrijven die deze gegevens vervolgens zouden misbruiken voor ongewenste reclame-uitingen. In dat geval zouden ik en velen anderen hier op Geneanet ook dat soort reclames moeten krijgen. Ik spreek voor mijzelf als ik U verzeker dat ik die reclame-uitingen niet ontvang. De reden daarvan mag U ondertussen duidelijk worden : Ghostery.

Wat vele internetgebruikers niet weten of niet willen weten is dat elke koppeling tussen sociale media, emailproviders, you tube, google chrome en andersoortige sites, alleen maar meer informatie opleveren van gebruikers, waarmee deze zogenaamd gebruikersvriendelijke sites en organisaties U vervolgens ongevraagd onwenselijke reclame en andersoortige uitingen toesturen. Zo zocht ik jaren geleden eens iets over Canada. Ik werd vervolgens gebombardeerd met reclame-uitingen van een Canadees pharmaceutisch bedrijf. Zo eenvoudig gebeuren dat soort dingen als U dat niet tegen gaat.

Met vriendelijk groet,
Wim Deckers (niet namens Geneanet, maar wel als meedenkend kritisch medemens)


wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10863
Geachte heer Teulings, beste Ad,

Naast Ghostery draait er ook nog een virusscanner mee. Ik heb ook geen last meer van vervelende ongewenste reclame-uitingen sinds ik Ghostery heb ingesteld.

Voor wat betreft deze opmerking ontgaat mij geheel de inhoud : "Dus, een nieuwe Geneanetversie waar royaal uit de reclameruif wordt bijgetankt. "
Hoe ik ook mijn best doe, als niet betalend, gebruiker van Geneanet, ik kan nergens op hun site reclame-uitingen ontdekken, dus sowieso geen ongewenste. Zelfs niet als ik niet ben ingelogd en op de site van Genaenet rond kijk. Dus wellicht kunt U dit nog iets verder toelichten (?). Eventueel met een goed voorbeeld (?).

Uw beide accounts zijn voor iedereen gewoon normaal zichtbaar, dus ik zou miet kunnen bedenken waarom U, met de juiste wachtwoorden, daar geen toegang toe zou kunnen krijgen. Iets wat wel is veranderd in de nieuwe versie is het gebruik van hoofd- en kleine letters in gebruikersnamen en -wachtwoorden. Wellicht wringt daar de schoen (?).

Met vriendelijke groet,
Wim Deckers

pialoran
pialoran
Mensagens: 227
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Dag meneer Teulings,

wij nemen vandaag rechtstreeks contact met u op.

Met vriendelijke groet,
/Laurent - Geneanet
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10863
Geachte heer Teulings, beste Ad,

Bedankt voor Uw verhaal over Ghostery of Ghostly, zoals U dat noemt. Zolang mijn oude vertrouwde XP-computer de geest niet geeft blijf ik deze configuratie nog wel gebruiken, daar hij voor mij thans goed voldoet.
Bij aanschaf en installatie van een nieuwe computer zal ik Uw woorden in gedachten houden.

M.vr.gr.
Wim Deckers
abcdef1
abcdef1
Mensagens: 10
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
;) Na drie nachten hard werken, tot in de vroege ochtend, ben ik er uit. Ik hen achter mijn rug een prachtig whiteboard, drie bij twee meter, nou ja net iets kleiner, en daar staat nu het hele traject op waarlangs een Geneanet gebruiker kan worden geleid, vanaf het startpunt, aanmelden/registreren tot het eindpunt van een functionerende Genea-website, net alle loops en terugkoppelingen erbij. Ik heb in de beginjaren van de automatisering voor mijn onderzoekwerk nog in Fortran geprogrammeerd, dus op zichzelf was het wel een weemoedige herinneringen oproepend proces.
Met alle nodes en relations in kaart blijkt er maar éen weg (1), nergens beschreven in de handleiding, die naar een oplossing leidt. Een onlogische, onvoorspelbare, ondoordachte weg. Ook de nieuwe Geneanet-software maakt de indruk een lappendeken te zijn, geleidelijk uitgegroeid, maar niet opnieuw doordacht, en niet vanuit het gezichtspunt van de ervaren gebruiker. A la Francaise. Geneanet novo is een uiterlijke facelift. Het begint mij nu ook te dagen waarom er geen Mac versie op de markt komt. Mac vereist een volstrekt tranparante, logische structuur, en onverbiddelijke elementaire bouwstenen. Dat past niet op elkaar.

Maar, Ueber Alles in die Welt, ik ben er uit. Dank zij ook morele support van een bemoedigende Jeanet, en andere therapeutisch begaafden die mij over mijn trauma heen hielpen.
Aan dezen, mijn dank en respect.
Wat mij betreft kan de discussie gesloten worden.
Met het advies aan de helpdesk om ergens een standaardtekstje op te nemen in de support service vragenbank, waarin heel precies en heel concreet aangegeven wordt hoe dit probleem door klanten wordt beschreven (het forum overziende zijn er zeer verschillend geformuleerde klantvragen, die allemaal eenzelfde oplossing kan worden aangereikt, en dan de handelingen te beschrijven die nodig zijn. Geen enkele van de suggesties van de helpdesk tot dusver leek mij adequaat. (Ga naar A, doe X, dan Y, klaar. In mijn schema blijkt dat dat in veel gevallen niet tot klaarheid komt.)

Als stuurman aan de wal moet ik nederigheid betrachten,
maar ik ben opgelucht, mijn trauma vraagt nog enige rust, maar dan..

met vriendelijke groet

Ad Teulings


Responder

Voltar para “Geneanet : technische vragen”