Responder

"Wer Einmal war"

ericedouard
ericedouard
Árvore : Gráfico
Ver a árvore genealógica

"Wer Einmal war"

Mensagem 23 janeiro 2019, 14:27

Bonjour,
Dans Genteam, j'ai trouvé que mon aïeul Ferdinand Baumgarten était cité dans le livre " Wer einmal war" Das Judische Grossburgertum Wiens 1800-1938.
Ce livre semble t'il référence sur le sujet est vendu de l'ordre de 150€. Je ne parle pas allemand et suis juste interessé par ce qui est dit sur cet aieul. Ce prix est dissuasif d'autant que j'ai en sus un risque fort d'homonymie.
Si quelqu'un ayant l'accès à ce livre pouvait m'adresser les textes correspondant, je lui serait très reconnaissant.

les pages citées sont: 1597-3068-333 et sans doute pour un homonyme Dr Baumgarten p2507

D'avance merci

jungleland
jungleland
Ver a árvore genealógica
Hello,

from "Wer einmal war".

Book 1 (A-K):

Page 333:
Cäcilie Breuer, birth ca 1823 Preßburg (Hungary), death 5. November 1909 Budapest VII., Erzsebetkörut 41,... (buried 7. November 1909 Budapest, isr. Kerepeser cemetery, left 14/9), married 17. October 1842 Pest with Ferdinand (Nandor) Baumgarten, birth ... 1818 ... , death 25. August 1864 ... (buried ... Pest, old jewish cemetery in the Waitzner Street, on the 21. Februar 1900 exhumed and buried on the isr. Kerepeser cemetery, left 14/10 reburied), son of on the12. March 1849 to Pest deceased wholesaler in Pest Israel (Ignaz) Baumgarten from Lovas-Berény (Hungary) and the deceased on the 1. March 1869 Regine (Cäcilie) Elkan.

Page 1.597:
(with Google translated)
...
Mayer Kuhner a eu au moins un fils, le grossiste Pest Elias Kuhner, né vers 1807 et nommé d'après son grand-père. Il doit avoir été l'un des marchands les plus importants et les plus riches de Pester à son époque: avec Wilhelm Ausch, Wolfgang Holitscher, Ferdinand Baumgarten, Aron Bing et Moriz Wahrmann, il avait fait don de sommes considérables à un jeune orphelin juif de Pest, mais seulement après sa mort. pourrait être réalisé.
...

I will have the second book (L-R) back home next week, than I look at the other pages you mentioned.

Best regards from Vienna.

ericedouard
ericedouard
Ver a árvore genealógica
Thank you very much
well friendly
Eric Edouard

jungleland
jungleland
Ver a árvore genealógica

Re: "Wer Einmal war"

Mensagem 02 fevereiro 2019, 17:13

From the second book (L-R):

Page 3068:
Malvine Rust de Ruszt, born 24. December 1852 Pest (Hungary), death 27. January 1945 Budapest V., Szent István ter. 1, senility (buried ..... Budapest, isr. Kerepeser cemetery, left 15/13), married 9. May 1872 (Pest) with Ludwig (Lajos) Baumgarten, born 5. August 1846 .... death 5. May 1918 Budapest V., Nagykorona u. 18,.... (buried 7. May 1918 Budapest, isr. Kerepeser cemetery, left 15/14), son of Ferdinand Baumgarten and Cäcilie Breuer.
One son: Dr. jur. Ferdinand (Nandor) Baumgarten, Hofrat, Judge, born 29. May 1873 Budapest, death 29. May 1935 Budapest, isr. Kerepeser cemetery, Honorary grave 1/10) married 17. June 1909 Budapest (witness: Dr. Isidor Baumgarten), with Flora Spitzer, born 24. March 1885 ..... , death ......., daughter of Eduard (Ede) Spitzer and Anna Ohrenstein.

Page 2507:
On this page is the entry from Flora Spitzer and the marriage with Ferdinand (Nandor) Baumgarten.

Let me know if you have a relationship to this names. For the name Ohrenstein there are total of 6 pages and for the name Breuer there are 13 pages in the first book. I will gladly send you a scan of this pages.

Best regards from Vienna.

ericedouard
ericedouard
Ver a árvore genealógica

Re: "Wer Einmal war"

Mensagem 02 fevereiro 2019, 19:21

Thank you very much for these informations.
It's not necessary to send me the scans.
If you need informations in France, I'll be very Happy to help you.
sincerely yours

Responder

Voltar para “Autriche”