Responder

château de Schönbrunn

brigemo
brigemo
Árvore : Gráfico
Ver a árvore genealógica
Bonjour,

Mon arrière grand père Georges ALLAIN aurait vécu "à l'ombre de Schonbrunn" selon la légende familiale car il était joaillier à la cour d'Autriche de 1904 ca à 1914...où il rejoignit Paris.
Des grandes tantes et grands oncles y seraient nés de 1905 à 1913.(vu sur recensement Paris de 1921)

Comment corroborer ces informations et où m'adresser pour obtenir des documents officiels?

Un grand merci par avance pour votre aide.

Bien cordialement.

Brigitte JUAN

jungleland
jungleland
Ver a árvore genealógica
Hello Brigitte,

here is the baptismal entry of Georg Karl Alexander Allain, born on 22.03.1910 in Vienna 9th district, parish of Rossau.
His parents are Allain Georg Heinrich, born on 14.04.1877 in Paris and Godenne Alexandrine Melanie, born on 13.06.1872 in Paris. The parents were married on 24.05.1902 in Paris.

https://data.matricula-online.eu/de/oesterreich/wien/09-rossau/01-32/?pg=140

The profession of Allain Georg Heinrich is "gold worker's assistant", which means he worked for a jeweller.

I will search if I find more children or other information.

Best regards from Vienna.
jungleland

brigemo
brigemo
Ver a árvore genealógica
Bonsoir,

Il s'agit bien de mon grand oncle et je vous remercie infiniment de vos précieux renseignements notamment la paroisse car elles sont très nombreuses à Vienne. Je pense qu'ils ont dû rester au même domicile durant tout leur séjour en Autriche.

Je suis très limitée quant à la compréhension de la langue malheureusement ce qui freine mes investigations aussi encore merci.

Je vous souhaite une bonne soirée.
Bien cordialement.

Brigitte

Good evening,

He is indeed my great uncle and I thank you very much for your precious information, in particular the parish because there are so many of them in Vienna. I think they must have stayed at the same home during their entire stay in Austria.

I am very limited regarding the understanding of the German language unfortunately which hinders my investigations also thank you again.

I wish you a good evening.
Best regards.

Brigitte

jungleland
jungleland
Ver a árvore genealógica
Hello Brigitte,
in the registers of the parish of Rossau in Vienna there are no further entries with the name Allain.
I also looked at the baptismal registers of the neighbouring parishes and could not find any entries in these either.

If there are really other children of Allain who were born in Vienna between 1904 and 1914, then surely in another district.

Best regards.
jungleland

mya6855
female
Bonjour

J'ai cherché dans les paroisses autour de Schönbrunn et j'ai eu de la chance.
Ich habe die Pfarreien rund um Schönbrunn durchsucht und habe Gluck gehabt.

Sur la paroisse de Meiding
ALLAIN Cölestin Gaston (Célestin Gaston) né le 30 octobre 1913 et baptisé le 4 novembre.
Le parrain s'appelle Celestin FAISANS, fabricant de soie. Peut-être un français.
https://data.matricula-online.eu/de/oesterreich/wien/12-meidling/01-62b/?pg=120

Cordialement
Mya

brigemo
brigemo
Ver a árvore genealógica
@jungleland

Bonjour,

Vous êtes vraiment très aimable d'avoir poursuivi des recherches et je vous remercie pour le temps consacré.
La famille ALLAIN a probablement déménagé plusieurs fois puisque un second acte a été retrouvé dans une autre paroisse.

J'ai retrouvé une photo vers 1910 le photographe F.E.BEDNARIK tenait boutique à WIEN VII.Kaiserstrasse 42? peut être dans leur quartier.
Au moins deux autres enfants sont nés à Vienne Ma grande tante Marcelle en 1907 et une autre fille dont je ne connais pas la date de naissance qui serait morte de la grippe (espagnole?)

Je vous souhaite une belle journée.

Bien cordialement.

Brigitte JUAN.

Hello,

You are very gracious to have continued your research and I thank you for the time spent.
The ALLAIN family has probably moved several times since a second act was found in another parish.

I found a photo around 1910 the photographer F.E.BEDNARIK kept shop at WIEN VII.Kaiserstrasse 42? maybe in their neighborhood.
At least two other children were born in Vienna My great aunt Marcelle in 1907 and another girl whose date of birth I do not know who died of the flu (Spanish?)

I wish you a nice day.

Best regards.

Brigitte JUAN.

@mya6855

Bonjour,

Je vous remercie beaucoup pour votre recherche et vu le nombre de paroisses ce n'est pas évident de faire des recherches. Je me demandais pourquoi ce prénom de Célestin maintenant je sais! Ma mère l'appelait son oncle Gaston.

N'y a t il pas en Autriche de tables décennales d'état civil? Peut on trouver des registres de recensement? Je ne connais pas le système d'archives en Autriche.

Je vais essayer de trouver les autres. Encore merci pour votre aide.

Bien cordialement.

Brigitte JUAN.

brigemo
brigemo
Ver a árvore genealógica
1910 environ Famille ALLAIN Georges et Alexandrine  et leurs filles  Suzanne et Marcelle.jpg

Voilà la photo dont il s’agit, ma grand mère était l'ainé.

jungleland
jungleland
Ver a árvore genealógica
Hello Brigitte,
the Allain family did not live in the photographer's neighbourhood.
But in my neighborhood... :D

Parish St. Florian (Matzleinsdorf), Vienna 5th district.

Christening entry Marcella Agnes Allain, born on 16.01.1907.
https://data.matricula-online.eu/de/oesterreich/wien/05-st-florian-matzleinsdorf/01-69a/?pg=50

Death register entry Selena Allain, born in Paris, 3 years old, died on 01.11.1905, cause of death scarlet fever.
https://data.matricula-online.eu/de/oesterreich/wien/05-st-florian-matzleinsdorf/03-34/?pg=313

By the way, the adress "Embelgasse" in the registers is two streets away from me.

Thanks for showing the photo, I love these old photographs.

Best regards from Vienna.
jungleland

jungleland
jungleland
Ver a árvore genealógica
Hello Brigitte,

here is another entry on the deceased Helene Allain (not Selena).

https://data.matricula-online.eu/de/oesterreich/wien/04-st-elisabeth/03-20/?pg=68

The death entry is from the parish district in which the children's hospital (Sankt-Josef-Kinderspital, Kolschitzkygasse 9, 4th district) was located, in which she died of scarlet fever.

Best regards.

brigemo
brigemo
Ver a árvore genealógica
@ jungleland

Bonsoir,

Je ne sais pas comment vous remercier pour tout ce temps passé et toutes ces précisions , je vous en suis infiniment reconnaissante.

Si jamais vous avez besoin de recherches sur Paris? ou Nantes? Sait on jamais!

Je ne pense pas trouver autre chose sur le séjour à Vienne de ces ancêtres (ils en ont été profondément et agréablement marqués ), le seul mystère pour moi c'est la raison de leur départ en Autriche et par quelle opportunité, mon arrière grand mère était de culture germanique (Alsace-Lorraine) mais pas son époux?

Je vous souhaite de fructueuses trouvailles dans la poursuite de vos travaux.
Bravo pour la belle collection de cartes postales!

Bonne soirée.

Good evening,

I do not know how to thank you for all this time spent and all these details, I am very grateful to you.

If you ever need research on Paris? or Nantes? Do we ever know!

I do not think to find anything else on the stay in Vienna of these ancestors (they were deeply and pleasantly marked by it), the only mystery for me it is the reason for their departure in Austria and by what opportunity, my great grandmother was of Germanic culture (Alsace-Lorraine) but not her husband?

I wish you fruitful discoveries in the pursuit of your work.
Bravo for the beautiful collection of postcards!

Good night.

Brigitte JUAN.

Responder

Voltar para “Autriche”