Responder

Redigera individ

Detta forum är till för alla tekniska frågor angående användandet av GeneaNets databas : olika sökningar, personliga uppgifter osv. Tänk på att ange konkreta exempel varje gång du ställer en fråga : namn, tillval...)

Moderador: janolofh

tomb1
male
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Javisst, men ser du inte styrkoderna i rutan Notes. Och inget "handtag" (eller vad det kallas) nere i högra hörnet.
janolofh
janolofh
Mensagens: 170
Hej igen.

Dessa koder (som är html-koder) kommer från Din mjukvara. Om Du tar bort dessa koder från släktträdet, kommer att komma tillbaka gång som Du importerar en ny Gedcom-fil.
Finns det en valmöjlighet att inte exportera html-koder från Dina noteringar i släktforskningsmjukvaran?

Jan-Olof
tomb1
male
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Jag har aldig i hela mitt släktforskarliv använt import/export via en Gedcomfil då jag vet att det nästan alltid inte blir fullständigt och då skall man iaf sitta och leta igenom sitt släktträd.
Och "handtaget" nere i högra hörnet finns ju inte heller så det borde rimligen inte vara fel hos mig.
Går det inte att åtgärda får jag väl sluta med Geneanet för så här kan jag inte ha det.
janolofh
janolofh
Mensagens: 170
Hej
Handtaget saknas inte. Rör musen så bör det dyka upp.
Jag antar att Du talar engelska. Du skulle i så fall kunna bli direktkontaktad av programmerare. Låter detta bra?

Jan-Olof

tomb1
male
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Nu är jag i stugan på landet och krattar löv. Återkommer efter helgen.
tomb1
male
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Jag har nu startat ett parallellt släktträd och för där in allt manuellt.
Då finns i rutan Notiser inga "styrkoder" som det finns i det ursprungliga trädet.
Så då Admin tydligtvis inte kan hjälpa till och ta bort "styrkoderna" kommer jag att ev. fortsätta med det nya släktträdet och så småningom skrota det gamla.
Det blir en del extra manuellt arbete, men å andra sidan så kommer jag nu att åter kolla mina uppgifter mot källorna och då brukar man ofta hitta lite mer än tidigare så helt till spillo är det extra jobbet inte.
Därmed torde den här tråden vara avslutad .
tomb1
male
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Det nya trädet har användarnamnet "tebe38".
janolofh
janolofh
Mensagens: 170
Hej
Du kan göra det enklare för Dig genom att spara materialet från 'tomb1' till en GEDCOM-fil och sedan överföra till det nya användarnamnet.

Jan-Olof

tomb1
male
Mensagens: 85
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Jo, men då är jag rädd för att de där "styrkoderna" följer med igen.
Och som jag skrev så ser jag det inte som enbart en nackdel med lite manuellt arbete och kontroll.
Det jag missar är att jag är Premiumkund på tomb1, och det missar jag nu på tebe38.
Om du inte kan föra över det, för det vore ju väldigt tacksamt.
Tom
tebe38
male
Mensagens: 9
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Nu har tebe38 tagit över från tomb1!
Ha det gott!
Tom
janolofh
janolofh
Mensagens: 170
Hej

Jag kollar det med Premium och åerkommer.


Jan-Olof
janolofh
janolofh
Mensagens: 170
Hej

Ditt abonnemang som Premiummedlem har nu flyttats till tebe38.

Jan-Olof
tebe38
male
Mensagens: 9
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Mycket jyst! Man tackar!
;D  ;D  ;D
Responder

Voltar para “Tekniska frågor”