Responder

Waar kan ik een geboorte te Antwerpen ca 1731 opzoeken?


pvanduynhoven
male
Mensagens: 938
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
@ Wim

Ik heb het over de burgerlijke stand van de gemeente Hoevenen voor de periode voor sept 1802. (cfr Uw citaat)
Familysearch heeft geen copies hiervan in hun bezit en het Rijksarchief van Antwerpen heeft mij tevens bevestigd dat deze archieven verloren zijn geraakt (voor periode 1797-1802).
Tenzij deze zich volgens U mogelijks in de gemeente bevinden.

Groeten Paul
mvandeschoor
mvandeschoor
Mensagens: 203
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Dag Paul,

dank u voor uw reactie,
Spijtig dat er waardevolle gegevens voor deze periode in Hoevenen verloren zijn gegaan.

Mvg.,


Tine
wimpeeters
male
Mensagens: 284
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
pvanduynhoven Escreveu: 03 setembro 2018, 13:10 @ Wim

Ik heb het over de burgerlijke stand van de gemeente Hoevenen voor de periode voor sept 1802. (cfr Uw citaat)
Familysearch heeft geen copies hiervan in hun bezit en het Rijksarchief van Antwerpen heeft mij tevens bevestigd dat deze archieven verloren zijn geraakt (voor periode 1797-1802).
Tenzij deze zich volgens U mogelijks in de gemeente bevinden.

Groeten Paul
Het rijksarchief weet meestal van toeten of blazen. Bij zo goed als elke gemeente kan je de BS voor de periode 1797-1802 nog op het gemeentehuis vinden. Heel dikwijls zelfs in dubbel. Die dubbel had dan waarschijnlijk in het rijksarchief moeten zitten, maar is daar nooit geraakt. Als die periode niet op microfilm staat EN die periode is niet te vinden op het gemeentehuis, dan mag je ervan uitgaan dat die akten kwijt zijn. Maar meestal is dat niet zo.

Bv:
Broechem: BS voor Franse jaren 4 tot 10 te vinden op gemeentehuis, microfilm vanaf jaar 11
Emblem: BS voor Franse jaren 6 tot 8 te vinden op gemeentehuis, microfilm vanaf jaar 9
Heist-op-den-Berg: BS voor Franse jaren 6 tot 10 te vinden op gemeentehuis, microfilm vanaf jaar 11
Herenthout: BS voor Franse jaren 6 tot 10 te vinden op gemeentehuis, microfilm vanaf jaar 11
Morkhoven: BS voor 1800 tot 1807 te vinden op gemeentehuis, microfilm vanaf jaar 1808.
Vorselaar: BS voor Franse jaren 6 tot 10 te vinden op gemeentehuis, microfilm vanaf jaar 11

En zo kan ik verder gaan voor zo goed als elke gemeente. Volgende donderdag ben ik in Beveren, ik zal de inventaris van het hedendaags archief van Hoevenen eens raadplegen. Daar zitten soms ook nog akten verstopt voor die periode.

mvg
Wim
pvanduynhoven
male
Mensagens: 938
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Zeer nuttige informatie !!!
Goed om weten.

Nota: het was het archief van Beveren die schreef dat deze stukken verloren waren.
Veel succes volgende donderdag.

MVG-Paul
Última edição por pvanduynhoven em 03 setembro 2018, 15:04, editado 1 vez no total.
mvandeschoor
mvandeschoor
Mensagens: 203
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Dank u Paul en Wim,

Zelf heb ik veel nuttige informatie gevonden in het Felixarchief in de Oude Leeuwenrui in Antwerpen
Vorig jaar was ik daar naar toe gegaan om het boek van Patrick Cleiren : Hoevenen : Burgelijke Stand : Gezinsreconstructies, 1866-1919 te kunnen raadplegen.
Heel boeiend, het was het bezoek aan het Felixarchief waard.
Er lagen veel boeken in hun bibliotheek met gegevens over Hoevenen ( ook Oud-Hoevenen), Ekeren. kapellen,... waarbij verschillende boeken van Patrick Cleiren
Voor mijn stamboom heb ik er oa. voor Van den Eede gegevens kunnen terugvinden tot aan Petrus Ferdinandus Van den Eede 1725-1807 X Elisabeth Van Braet overl.1760
X Anna Peeters overl.1768
X Elisabeth Hoeymakers 1731-1763
(Ook namen van ouders van Ferdinandus Van den Eede)

Mvg.,

Tine
mvandeschoor
mvandeschoor
Mensagens: 203
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Bij nader inzien, boeken met egevens van Kapellen, dat weet ik niet meer zo zeker...

Mvg.,

Tine
mvandeschoor
mvandeschoor
Mensagens: 203
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Beste Wim en Paul,

het duurde even voor ik het begreep...

Heb net bij de overlijdensakte van Petrus Ferdinandus Van den Eede( º3/5/1725 te Ekeren) en overl.29/4/1731 te Hoevenen
een getuige gevonden die G.Denis heet, kleermaker, geboren was ca1880 en bij overlijden van Ferdinandus Van den Eede gedomicilieerd te Hoevenen
A1C975FD-D3BD-40A2-A02B-B76233883AAA.png
Ik had meest gerekend op Index Dopen Hoevenen 1682-1797 omdat ik vermoedde dat de vader van Jacobus Denis zou geboren zijn ca 1680-1690
Daar vond ik geen ?Denis º ca 1680-1690
Dus was ervan overtuigd dat die in een andere gemeente geboren was.
Wel staat er bij die lijst een Cornelius Denissen zonder ouders en doopdatum
(Er zit wel wat storing op bij Denis)
13/9/1772 Catherine
22/2/1719 Adriana
7/9/1766 Cornelia
(14)/8/1773 Anne Marie
31/1/1776 Joannes Jacob
18/4/1764 Geradus


9105547A-9A20-4299-B863-5569AE8641F7.png
Bij de Index Dopen Hoevenen 1608-1681 vind ik geen Denis maar wel De Nys º 1656,1658,1659
Denis is mss afgeleid van De Nys
4554860E-3B0C-45E6-9FEA-13F1DF5201BD.png
Ik zal jullie raad opvolgen en moet op zoek gaan naar de akten ( +mogelijk ontbrekende) in Hoevenen

Mvg.,

Tine
Anexos
5452FA8C-6F4A-46D9-A651-561222FB1C43.png
pvanduynhoven
male
Mensagens: 938
Modo de introdução: Texto
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
pvanduynhoven Escreveu: 02 setembro 2018, 12:57 Volgens woordenboek van de familienamen kont Denis(se) ; Denies van Denijs
mvandeschoor
mvandeschoor
Mensagens: 203
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Great!

Dank u,

Tine
dommeltje
male
Mensagens: 162
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Beste Tine,

Ik weet dat je op zoek bent naar geboortes maar in de begrafenisregisters uit St-Walburgis Antwerpen voor de periode 1777-1796 vond ik bijgaande gegevens die misschien compatibel zijn met de naam Denis. Misschien kan je daar ook iets mee ?
Mvg,

Francois
Denis_Begrafenis_StWalburgis_Apen.pdf
(112.4 KiB) Transferido 21 vezes
dommeltje
male
Mensagens: 162
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Beste Tine,

Hierbij de begrafenisregisters St-Walburgis voor de periode 1696-1796 die mogelijk een "Denis" bevat.

Francois
Anexos
Denis_Begrafenis_StWalburgis_Apen2.pdf
(28.49 KiB) Transferido 14 vezes
mvandeschoor
mvandeschoor
Mensagens: 203
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Goede avond Francois,

dank je om de data van overlijdens St.Walburga i.v.m. Denis door te sturen.
Mijn Jacobus Adrianus Denis is gestorven op 23/4/1802 te Hoevenen.
Het is zijn geboortedatum die in de stad Antwerpen (misschien te St.Walburga) zoek is.
Volgens zijn overlijdensakte op 23/4/1802 zou hij geboren zijn ca 1731 te Antwerpen, prov. Antwerpen, België
Hij was gehuwd met Catharina Van Broechoven, huwelijksdatum : 2/11/1760 te putte, Noord-Brabant, Nederland

De naam van zijn ouders en dus ook van zijn vader ken ik niet.
Best mogelijk dat die op de lijst van de overleden personen te St.Walburga staat.
Er kan ook de naam van een broer of andere familieleden op staan maar ik ken die namen niet.
Ik zal al vast de namen van de dooppeters van zijn kinderen nog eens checken!
Misschien ...

Al vast nog eens bedankt en vriendelijke groeten,

Tine
fdenisferre1
male
Mensagens: 9
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Beste

Misschien een foute redenering:

Jacobus Dens, ° 03-05-1730 Sint-Joris Antwerpen
Ouders: Joannes Matthijs Denis & Maria Geert Hoeveneers

Kan het zijn dat dit een broer is van Jacobus Adrianus Denis & Catherine Van Broeckhoven.
Jacobus Adrianus afkomstig uit Antwerpen …

Ik zoek naar mijn voorouders en het stopt helaas bij Jacobus ° +/-1731

Ferdinand (Ferre) DENIS
mvandeschoor
mvandeschoor
Mensagens: 203
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Dag Ferdinand,

ik ben benieuwd 😌

Waarom denk je dat Jacobus Dens °3/5/1730 St.Joris Antwerpen een broer van Jacobus Adrianus Denis °ca 1731 zou kunnen zijn?

Vind je bij de doopakte van Jacobus Dens misschien getuigen of dooppeters die in de stamboom van Jacobus Adrianus Denis terug te vinden zijn? Of zijn er andere aanwijzigingen waarom er verwantschap mogelijk zou zijn?

Is het mogelijk om de doopakte van Jacobus Dens °3/5/1730 hier te tonen?

Hopelijk vinden we onze Jacobus Adrianus Denis uiteindelijk ☺️

Vriendelijke groetjes,

Tine
fdenisferre1
male
Mensagens: 9
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Zie bericht van 01-09-2018

Ferre
Responder

Voltar para “België”