Responder

zoek Jan W. Van der Kieft

rderyck
male
Árvore : Gráfico
Ver a árvore genealógica
Goeie morgen,
zoek aanvullende informatie (geboorte e.a.) Jan W. Van der Kieft - Utrecht, uitgeweken naar Cuba omstreeks 1850/1860. Nadien vice-consul der Nederlanden in Sagua La Grande.
Gestorven 23.11.1886 South Orange, New Jersey (U.S.A.) oud 65.
Met dank
Roger
van der kieft 9.3.1870 ned. staatscourant.jpg
Anexos

dirkstolwijk
male
Als de leeftijd bij overlijden correct was, dan komen de volgende personen in aanmerking

KindJan van de Kieft GeslachtMan
VaderGerrit Hendrik van de Kieft Beroep-bouwman Leeftijd29
MoederElisabet Jansen Wagensveld Beroepgeen beroep vermeld Leeftijd28
GebeurtenisGeboorte Datum25-11-1822 GebeurtenisplaatsLunteren (Ede)

DocumenttypeBS Geboorte ErfgoedinstellingGelders Archief Plaats instellingArnhem CollectiegebiedGelderland Archief0207 Registratienummer5318 Aktenummer230 Registratiedatum26-11-1822 AkteplaatsLunteren (Ede) CollectieEde

KindJan Rik van de Kieft GeslachtMan
VaderJan Riksen van de Kieft Beroep-bouwman Leeftijd33
MoederGerritje Geurtse Beroepgeen beroep vermeld Leeftijd32
GebeurtenisGeboorte Datum20-11-1821 GebeurtenisplaatsLunteren (Ede)

DocumenttypeBS Geboorte ErfgoedinstellingGelders Archief Plaats instellingArnhem CollectiegebiedGelderland Archief0207 Registratienummer5318 Aktenummer219 Registratiedatum21-11-1821 AkteplaatsLunteren (Ede) CollectieEde

rderyck
male
Ver a árvore genealógica
beste,
alvast harteljke dank.
Heb nog wat aanvullende informatie met voornaam van een familielid en ook een afgekorte voornaam van een tweede familielid. . Nuttig om Jan W. (Wenceslaus?) Van der Kieft terug te vinden?
Anexos
Zierikzeesche Nieuwsbode 20.3.1869..PNG
02.03.1869 zierikzeeche nieuwsbode.PNG

dirkstolwijk
male
Op https://www.wiewaswie.nl/nl/zoeken/?advancedsearch=1 krijg ik 26 hits onder jan w van kieft.

Kijk eens op de website van Ellis Island. De aankomstplaats van emigranten in New York. Op het scheepsmanifest staat veel informatie. Plaats van herkomst, medereiziger, meegenomen geld, plaats naar vertrek in US etc

https://www.libertyellisfoundation.org/passenger. Ik krijg drie nederlandse Kieft-en, maar jouw Jan zit daar niet bij
Kieft, Jacob
1911 Amsterdam, Holland Ryndam [de naam van het schip!]
Kieft, Jan
1913 Haarlem, Holland Potsdam
Kieft, Johanna
1888 Netherlands Zaandam

rderyck
male
Ver a árvore genealógica
Mag ik ook de volgende informatie doorsturen, misschien nuttig om Jan W. Van der Kieft roots te vinden

The New York Times 25.11.1896
Anexos
The New York Times 25.11.1896 vdk.PNG

dirkstolwijk
male
Hallo R,

zou je in het vervolg de persoonsnaam en datum van dit soort advertenties apart willen uit typen, bij het vergroten komen ze niet goed leesbaar over.
In Utrecht vind ik rond die tijd maar een John [Jan?] W. Op 27 jan 1832 werd in Utr geboren Johannes Wenceslaus van der Kieft, ouders waren Johannes van der Kieft en Johanna Christina ten Hagen
Inv nr 698-01, akte 94
Een zus Alberta Jacoba op 6 mei 1828
een broer Bernardus Albertus op 9 okt 1829
Cornelis Jacobus, 22 feb 1834
een zus Hermina Johanna Sara op 27 okt 1839
een broer Augustinus Cornelis Jacobus 15 jun 1841
een broer Gerarrdus Gijsbertus Hendrikus op 28 nov 1845

rderyck
male
Ver a árvore genealógica
Re: zoek Jan W. Van der Kieft
Dank voor de inzet en de inlichtingen.
Hartelijke wensen, vrolijk Paasfeest.
Roger De Ryck - Italie

mrtsvanh
male
Beste R,

Momenteel ben ik voor mijn studie J.W. van der Kieft aan het onderzoeken. Ik vroeg mij af welke informatie tot op heden vergaard heeft?
Ikzelf doe onderzoek naar de jaren dat hij actief was op Cuba, (mogelijk als vertegenwoordiger van het Nederlandse handelshuis firma Fredrik Smelt & Zn.

Ik hoor graag van u.

Groet,

Maurits

rderyck
male
Ver a árvore genealógica
Beste Mauritz,

Wat een verrassing. Wel interessant dat navorsingswerk van jou.
Ikzelf heb gedurende de laatste 15 jaar wel wat opgespaard over deze Van der Kieft.
Denk nu niet dat je het grote lot hebt gewonnen. Beschik in feite eerder over een hutsepotje of beter gezegd over "sprokkelingen".

Mijn onderzoek betrof destijds de antwerpse schilder Jos Correns.
In Sagua La Grande hangt er een werk van hem dat Van der Kieft aan de lokale kerk schonk.

Ikzelf ben Vlaming, Sinds tientallen jaren woon ik in het buitenland.

Die levensgeschiedenissen zijn heel interessant, boeiend zelf.
Graag help ik je met je zoektocht. Hoop van dienst te kunnen zijn.

Roger De Ryck,

stuur me je e mail adres aub. Ik stuur je dan wat info door.
beste groeten
Roger

[privé-gegevens werden verwijderd ter voorkoming van spam en andere vervelende zaken]
[U kunt contact met elkaar maken via een directe mail. Daarvoor klikken op de naam van de account aan wie U een mail wilt verzenden (links van de berichten). Dan kiezen voor 'Een mail verzenden']

jwvdkiv
male
Hallo, ik ben geïnteresseerd in deze draad. Mijn naam is John Wenceslaus van der Kieft IV. John was mijn over-overgrootvader. Ik woon in Fort Worth Texas maar bezoek Amsterdam om de twee jaar of zo.

Responder

Voltar para “Nederland”