Responder

Overdracht van Aldfaer naar Geneanet

wvanbrande
wvanbrande
Árvore : Não gráfico
Ver a árvore genealógica
Ik voer ongeveer 500 personen uit van aldfaer,dus eerst een gedcom bestand creeren vanuit aldfaer,dan importeren van deze gedcom op geneanet.Dit geburde gisteren.Ik heb altijd nog geen verandering gezien bij mijn stamboom on line.Wat ging er mis ?Ik heb wel aangeduid:een nieuwe tak creeren.

mon1
mon1
Dag Willy,

Volgens de gegevens op je contactpagina werd je stamboom effectief bijgewerkt vandaag 17/12...
Is het nu in orde?
Zoniet, controleer nog eens degelijk aan de hand van enkele voorbeelden uit die "nieuwe tak"...

MVG

Mon.
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance

wvanbrande
wvanbrande
Ver a árvore genealógica
Mijn stamboom werd wel effectief bijgewerkt vandaag 17/12,maar als ik voorbeelden wil bovenhalen uit de nieuwe tak,komen die niet boven !Er moet dus altijd iets zijn dat ik verkeerd gedaan heb !

mon1
mon1
Re-Willy,

Ik bedoel voorbeelden uit je nieuwe tak op Aldfaer. Die moet je toch kunnen geven?

Zoniet, heb je bij het verzenden van je gedcom al de link helemaal onderaan die verzendingspagina GNN geprobeerd...
Zogezegd voor de "moeilijke gevallen" (dixit GNN).

MVG

Mon.

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

wvanbrande
wvanbrande
Ver a árvore genealógica
Re-mon,
Hij neemt mijn gedcom aan,even geduld,het balkje wordt geladen (nieuwe tak).Succesvol verstuurd,maar altijd nog even veel personen in mijn geneanet.(er moesten er 512 bijkomen)
Willy

mon1
mon1
Re-Willy,

Indien je probeerde met de link onderaan de verzendpagina, dan is dat het laatste konijn dat ik uit mijn hoed kan toveren...

Stuur hem dan rechtstreeks door aan Michel Halin.
Aangezien je toch BVR lid bent zal hij wel het nodige kunnen doen.
Je vindt zijn mailadres wel op de site of op google.
Ik vermeld niet graag mailadressen op het forum, wegens het risico van spam.

MVG

Mon.

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

whartman
whartman
Ver a árvore genealógica
Ten einde raad!
Waar vind ik op mijn stamboom online de GEDCOM export  c.q. import ??

Ben al dagen de forums aan het afzoeken voor een antwoord.

bvhd

mon1
mon1
Whartman,

Waarom zoeken op het forum?
Waarom niet de FAQ?

Log hierboven in de smalle blauwe band in met je gebruikersnaam en je algemeen paswoord GeneaNet.
Dan zie je "Hallo Whartman".

Daarna via rode (oranje) tab "mijn geneanet" > mijn stamboom online...
Dan linkerblokmenu respectievelijk "opslaan" of "bijwerken".

Succes!

MVG

Mon

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

whartman
whartman
Ver a árvore genealógica
Re-mon,

Bedankt voor de tip.
Ik was begonnen om de boom direkt in genea in te voeren, moest hem eerst deleaten.

Nu is het gelukt.

MVG

Wim

erveee
erveee
Árvore : Gráfico
Ver a árvore genealógica
Ik stel vast dat de "Roepnaam", bvb: JOANNES wordt als JAN als roepnaam, in Geneanet wordt geimporteerd als "Bijnaam" en niet als "Publieke naam".
Dat kan zijn omdat de "Roepnaam" van Aldfaer in het GEDCOM-bestand als NICK(-name) staat, wat eigenlijk niet hetzelfde is als een roepnaam. De Nick(-name) wordt dus door Geneanet, terecht, in de zone "Bijnaam" gezet.
Welk veldnaam in GEDCOM kan ik gebruiken zodat Jan als Publieke naam in Geneanet komt (naast al de doopnamen die in de zone "Voornamen" staan)?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Het is eigenlijk vrij simpel : de voornaam/-namen die U in Aldfear gelijk onder de achternaam op het scherm invoert, komt als eerste voornaam op het scherm van Geneanet. Alle roepnamen, aliassen, etc. worden daaronder vermeld. Het maakt verder ook niet uit welke tag die verder mee krijgen, omdat op het scherm van Geneanet niet staat vermeld of het om een alias of een roepnaam gaat.

erveee
erveee
Ver a árvore genealógica
Dit is het resultaat van een gewone import
"Maria Catharina Vosch Marie "
"(Maria Catharina Vosch)"
De roepnaam van Aldfaer wordt er niet onder maar naast de volledige naam en voornamen vermeld omdat die in de zone "Bijnaam" terecht gekomen is en niet in Publieke naam, die naar ik vermoed toch de roepnaam is..
Meer logisch zou zijn:
"Marie Vosch"
"(Maria Catharina Vosch)"
maar dan moet "Marie" in de zone "Publieke naam" staan.
.... of is er mij iets ontgaan?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Als U niet wilt dat Marie vermeld wordt bij de voor- en achternamen geheel bovenin het scherm, dan deze niet als openbare naam invoeren, maar als alias.
Geen idee welk veld U daarvoor binnen Aldfaer dient te gebruiken, daar ik de nieuwere versies om persoonlijke redenen niet wens te gebruiken, en U dat dus ook niet kan vertellen.

Eigenlijk gewoon een kwestie van proberen... en zien wat de uitkomst is.
Om dan niet steeds een gehele gedcom te hoeven importeren, kunt U een gedcom van één testpersoon toevoegen aan Uw bestand op Geneanet. Dan bij de import kiezen voor ´Gegevens toevoegen´. Daarna kunt U uiteraard de testpersoon weer verwijderen.

Het probleem met het overzetten van data middels gedcoms is al enige jaren bekend, en als dat al zou gaan veranderen, dan zal het er naar alle waarschijnlijkheid in ieder geval niet beter op worden, zolang de ontwikkelaars van de diverse programma´s niet op één lijn gaan komen.

corsas
corsas
Ver a árvore genealógica
Hallo ik heb reeds lang mijn gegevens geüpload naar geneanet maar kreeg telkens een waarschuwing dat er iets mis ging met mijn keinzoon, zijn vrouw en kind.
Er bleken enkele fouten in mijn gegevens te zitten en na veel zoeken en verbeteren werd er gevraagd of ik weer eens een verversing wilde maken maar tot mijn verbazing kwam de zelfde informatie weer in beeld? Mijn kleinzoon en gezin staat er wel in ik heb 6258 personen geupload na vele malen via Aldfaer de gegevens te hebben gescand op fouten blijft deze melding komen
Ik zal het gezinnetje met de foutmelding in de bijlage mee zenden hopelijk kan u me vertellen wat
Hopelijk kan u me vertellen waardoor dit komt

Corsas
Hendrik.JPG
henk.clerx@gmail
Anexos
Hendrik.JPG

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Het systeem herkent de persoon niet, omdat de voornaam anders is geschreven.
Het document opnieuw koppelen aan de persoon zou het probleem moeten oplossen. Dus dat document vanuit de map 'Uw documenten en foto's' opnieuw koppelen.

Responder

Voltar para “Aldfaer”