Responder

Familysearch blokkeert afdruk of download van Belgische akten

edwardn
edwardn
Árvore : Gráfico
Ver a árvore genealógica
Toevallig deze morgen dit gesprekje tegengekomen:
https://nl.geneanet.org/forum/viewtopic ... 2&t=630389

Ik heb het onmiddellijk geverifieerd en inderdaad, het is niet meer mogelijk om een akte als een JPG te downloaden of als PDF af te drukken. Uit de gesprekjes maak ik op dat Familysearch de schuld van zich afschuift en Search.arch er ook niets mee te maken heeft... :roll:

Wat ik wel weet is dat het bij Familysearch altijd mogelijk was en dat ik bij Search.arch.be me moest behelpen met een printscreen van een gedeelte van de akte.
Een tijdje geleden heb ik na contact met search.arch begrepen dat ze bezig zijn met een nieuwe website, maar dat het nog steeds niet mogelijk zal zijn om een akte te downloaden.

In het gesprek uit de link gelukkig ook een tip van iemand om via een handig omwegje aan de akte te komen. ;)

Edward

jvankeymeulen
jvankeymeulen
Ver a árvore genealógica
Ja paar dagen geleden ondervonden. Spijtig, al heb ik quasi alle aktes van voorouders al. Maar ja voor in de breedte te zoeken en in de toekomst als er latere akten vrijgegeven worden is het niet zo fijn...

flamingo3
female
Árvore : Não gráfico
Ver a árvore genealógica
Blijkbaar werkt het nu wel, gelukkig!

edwardn
edwardn
Ver a árvore genealógica
Bedankt om dit even te melden.

Edward

michdg
male
Ver a árvore genealógica
Het hangt af van de akte. Bij sommige is de downloadknop actief; bij andere niet. Wellicht heeft dat iets met licenties te maken?

edwardn
edwardn
Ver a árvore genealógica
Het is begonnen een tijdje geleden toen de Belgische akten plots niet meer konden gedowloaded of afgedrukt worden.
Hogerop in dit thema zie je dat Familysearch de bal doorspeelde naar het nationaal Belgisch archief en andersom.

Nu lijkt het allemaal terug te lukken voor België.

Edward

Responder

Voltar para “Secundaire bronnen”