Responder

hvor mye koster dett

I dette forum kan man stille spørsmål som gjelder bruk av modulen Slektstre On-line (konsultere, innsende en Gedcom-fil, enkle eller ekspert innlegginger, sette personlig preg på slektstre, ta hånd om personer i tiden, lage en familiehistorie i slektstreet o

Moderador: reidars

reidars
male
Moderator
Mensagens: 167
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Usikker på hva du spør om. Kan du klargjøre så skal vi gjøre det vi kan for å hjelpe.
Trenger detaljert informasjon om eventuelt problem. :)
reidars
male
Moderator
Mensagens: 167
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
bjorkedal Escreveu: 30 dezembro 2014, 01:48 Her slenger jeg meg på

Hvordan gjør en det når en har 2 etternavn noe som er langtifra uvanlig her til lands.

En annen ting er at jeg ser at deler av mitt tre ligger inn under andre brukere, men da totalt feilstavet hvordan får jeg rettet opp i dette?
Navnet mitt er tross alt en stor del av min identitet. (Feilen berører både slektsnavn -etternavn- og fornavn)

(Ser og at flere andre i min ætt har fått feilstavde navn og/eller utelatte navn)
Dersom du ønsker å bruke 2 etternavn kan du gjerne gjøre det. Er usikker på hva du mener med 2 etternavn. Er det av typen SØRENSEN-VANG så er det jo egentlig 1 etternavn. Er det av typen SØRENSEN VANG så er det VANG som er det offisielle etternavn ihht. Lov om personnavn men du kan godt registrere SØRENSEN VANG i etternavnrubrikken dersom du ønsker det. Mener du forskjellige etternavn for ektefelle/samboer så er jo det vanlig å benytte pikenavn for hustru/samboer. Det er mulig jeg ikke har oppfattet problemstillingen her. Kan ikke se at dette skulle medføre noen vanskeligheter. Kan du konkretisere?
Når det gjelder hvordan andre skriver navn du har i ditt tre i sine trær kan man vanskelig kontrollere på annen måte enn å henvende seg til den aktuelle bruker med informasjon. Vet ikke hvordan disse personene er kommet inn i andre trær, det kan jo være at de driver granskning på samme slekt som deg eller har hentet informasjon fra ditt tre dersom du har lagt det ut offentlig på nett. Litt vanskelig å svare deg eksakt på det du spør om uten mer detaljert informasjon.
Ellers finnes det muligheter for å legge inn Alias for både etternavn og fornavn samt offentlig navn. Her bør man prøve seg frem for å se hvilken struktur man ønsker skal fungere ved søk på personen.


Responder

Voltar para “Slektstre - Familiehistorie”