Bloqueado

Meerdere stambomen bis

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
mon1
mon1
Mensagens: 2873

Re : Meerdere stambomen bis

Mensagem por mon1 »

fluffy82 Escreveu: 19 junho 2015, 10:07 Je zegt: "Dus blijkt het mogelijk om meerdere stambomen in een bestand te hebben."
Ik heb nooit het tegendeel beweerd.
Dag

En dit is nu juist de beginvraag van Kenny geweest : http://nl.geneanet.org/forum/?topic=517008.msg977610#msg977610
Dus is iedereen akkoord mits een reeks bijkomende min of meer interessante beschouwingen en "nevenwerkingen" waar we geen of weinig vat op hebben.

Wat ben ik gelukkig een ouderling te zijn die "rond den tienen" reeds in de armen van Morpheus ligt...en droomt van één persoon die alle eigenschappen van Jozefien, Jan, Tom, Jo, Wim en Greta samen bundelt in één enkele grijze massa  ;)
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
fluffy82
male
Mensagens: 274
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
mon1 Escreveu: 19 junho 2015, 10:25 En dit is nu juist de beginvraag van Kenny geweest : http://nl.geneanet.org/forum/?topic=517008.msg977610#msg977610
Dus is iedereen akkoord mits een reeks bijkomende min of meer interessante beschouwingen en "nevenwerkingen" waar we geen of weinig vat op hebben.
Lol, we zijn het een beetje eens maar niet helemaal hoor  ;)

Alles hangt af van wat je binnen geneanet "een stamboom" noemt.
Jullie blijken te denken dat als je alle gegevens samenperst in één account, dat ze als aparte stambomen blijven voortbestaan. Dit is niet zo. Voor geneanet (en ik heb het puur over de informatica die er achter zit, de berekeningen, de server, de computer, het script van de website, de database) is dit één stamboom. Binnen één stamboom kan je ook verschillende takken hebben die niet verwant zijn. Omdat je nog geen verwantschap gevonden hebt, of omdat je een fout hebt gemaakt en een deel van je werk "losmaakt" zonder te wissen. Tussen dit en wat jullie noemen "twee stambomen" ziet geneanet géén verschil, want geneanet (ik herhaal: de computer, de server, de php) leest geen inhoud. Die kijkt enkel naar de vorm. Alles wat in die ene database gezet wordt, is voor geneanet één stamboom. Wat de inhoud ervan ook is.

Dus als iemand vraagt naar "meerdere stambomen onder één account", wil dit voor mij niet zeggen "meerdere stambomen bij elkaar gezet in één stamboom" maar echt effectief, zoals ik probeer duidelijk te maken, meerdere aparte stambomen die in niets met elkaar verbonden zijn.
Meerdere stambomen waarbij het aantal personen afzonderlijk geteld wordt, waarbij je aparte gedcoms kan in- en uitvoeren zonder dat dit de andere stambomen overschrijft, waarbij voor elk van de stambomen groene bolletjes verschijnen bij de rechtstreekse voorouders, waarbij je voor elke stamboom apart notificaties krijgt enz.
Ik hoop dat je het eindelijk eens bent dat dit binnen één account niet kan en jammer genoeg waarschijnlijk nooit zal kunnen...

Groetjes,
Tom
mon1
mon1
Mensagens: 2873

Re : Meerdere stambomen bis

Mensagem por mon1 »

Re-

Dit op NLD gestart item blijkt steeds meer succes te krijgen op het FRA-forum.
Heb ik niet steeds gezegd dat wanneer het in Brussel stormt, het in Parijs begint te regenen (copyright Mon)...

Hier een antwoord MOD-FRA : http://www.geneanet.org/forum/?topic=517259.0
Met Denis kan ik akkoord gaan, al weet je niet vooraf of die genealogieën wel degelijk nooit raakpunten zullen hebben ; wanneer je die uitgebreid gaat onderzoeken zal GNN je zelfs nooit zeggen dat een bepaalde persoon reeds bestaat...
En de lijst patroniemen en per voornaam voor beiden samen...daar ga je ook moeten beginnen sleutelen.
Wat zei Cruyff weer ?
Elk nadeel heb zijn voordeel en Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
fluffy82
male
Mensagens: 274
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
mon1 Escreveu: 19 junho 2015, 11:53 Re-

Dit op NLD gestart item blijkt steeds meer succes te krijgen op het FRA-forum.
Heb ik niet steeds gezegd dat wanneer het in Brussel stormt, het in Parijs begint te regenen (copyright Mon)...

Hier een antwoord MOD-FRA : http://www.geneanet.org/forum/?topic=517259.0
Met Denis kan ik akkoord gaan, al weet je niet vooraf of die genealogieën wel degelijk nooit raakpunten zullen hebben ; wanneer je die uitgebreid gaat onderzoeken zal GNN je zelfs nooit zeggen dat een bepaalde persoon reeds bestaat...
En de lijst patroniemen en per voornaam voor beiden samen...daar ga je ook moeten beginnen sleutelen.
Wat zei Cruyff weer ?
Elk nadeel heb zijn voordeel en Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Ik ben blij dat ik toch niet zot blijk te zijn en andere mensen hetzelfde zeggen als ik. Een heel pak van mijn hart  ;D

Wat de overlappingen betreft: dat is ook helemaal niet de bedoeling van aparte stambomen. Het kan leuk zijn, zoals ik heb ontdekt dat mijn moeder en de moeder van mijn kameraad een gemeenschappelijke voorouder hebben in de 14de generatie, maar het is niet het doel.
Zoals ik hierboven zei, kan een "aparte stamboom" dienen om speelse stambomen te maken, zoals de personages van een tv serie, of de stamboom van Charlie Chaplin. Niet noodzakelijk uit eenzelfde land of streek, of zelfs geen reële stamboom. Ik heb ancestry ooit gebruikt om in stamboom vorm gemakkelijk een overzicht van de evolutie van de talen in Europa te maken en uit te printen. Uiteraard wil ik dit niét mengen in mijn stamboom, maar het ware handig dat ik ze kon beheren vanuit één account...

Groetjes,
Tom
jozefien1961
female
Mensagens: 60
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
fluffy82 Escreveu: 19 junho 2015, 10:07
janvanzijl Escreveu: 19 junho 2015, 01:53 Verwantschappen. Josefien heeft juist geen verwantschappen tussen beide stambomen. Dus blijkt het mogelijk om meerdere stambomen in een bestand te hebben.

Ik bedacht net een laatste manier om het uit te leggen... Hopelijk snap je het nu wel.

Je zegt: "Dus blijkt het mogelijk om meerdere stambomen in een bestand te hebben."

Ik heb nooit het tegendeel beweerd. Maar dit is erg onhandig. Ik wil niet meerdere stambomen in "één bestand", zoals jij het noemt, maar "een apart bestand voor elke stamboom". Binnen één account. En dit kan niet.

Ik hoop dat het slaapmutsje gesmaakt heeft  8)
Tom : Jan heeft gelijk wanneer hij zegt dat je de boel vanuit een verkeerd standpunt beantwoord.
De originele vraag was : Is het mogelijk om meerder stambomen te hebben onder één account?

En dan blijft het antwoord JA !!
Nu kun je eigenwijs door blijven gaan, maar jou uitgangspunt beantwoord niet de vraag en je dwaalt vreselijk af om je gelijk maar te kunnen krijgen. Begrijpelijk dat het andere onderwerp werd afgesloten. Hopelijk gebeurt dat hier ook, want dit draait uit in een oeverloze discussie waarin de simpele vraag reeds met JA is beantwoord.

Ik heb twee afzonderlijke parentelen in mijn bestand.
En ik kan die beide middels een gedcom afzonderlijk van elkaar overzetten.

Je hele betoog wordt daarmee dus onderuit gehaald !!

Mon en Tom :
Indien er morgen een persoon uit mijn ene parenteel met een persoon uit mijn andere parenteel zou huwen, dan zijn hun eventuele kinderen de eerste personen die een daadwerkelijke bloedverwantschap met elkaar hebben. De voorouders blijven geen bloedverwantschap met elkaar hebben, tenzij er in een ver verleden toch een gezamenlijke voorouder wordt gevonden tussen de beide stamvaders. Zolang die er niet is zijn dit dus twee parentelen in een account.
Het antwoord op de vraag blijft dus JA !!

Tom :
Had jij ook niet een keer een vraag gesteld over het overnemen van gedcoms van andere gebruikers om alles in een bestand te zetten ? Ik heb tenminste ooit hier een discussie gelezen over de voor- en vooral nadelen van een dergelijke actie. De vele dubbele personen die er uit gehaald moeten worden bij dubbele stambomen en dergelijke.
Zou je dus nu die twee stambomen van Gaston in een bestand zetten, dan zijn komen al zijn voorouders er dubbel in, voor zover ze natuurlijk in beide afzonderlijke stambomen voor komen. Als je dan de opa aan vaderskant van Gaston sosa 1 maakt, dan hoef je niet te verwachten dat Geneanet een verwantschap vindt met de opa van Gaston aan moederskant, want die bestaat ook niet, tenzij zij al zelf een gemeenschappelijke voorouder hadden. Maak je Gaston sosa 1, dan kun je de verwantschap bepalen tussen hem en zijn voorouders en achterneven en -nichten en dergelijke. Al zijn voorouders zijn immers wel aan hem verwant.

Denis heeft gelijk voor wat betreft die raakvlakken, want wij weten allemaal dat wij ergens in een ver ver ver verleden een gezamenlijk ouderpaar gehad zullen hebben. De vraag is alleen of dat ouderpaar altijd wel of niet gevonden kan worden.

Jan :
Mooi relaas en bedankt voor de punten. Ik zie mijn prijs gaarne tegemoet  ::) >
jozefien1961
female
Mensagens: 60
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
fluffy82 Escreveu: 19 junho 2015, 12:32
Wat de overlappingen betreft: dat is ook helemaal niet de bedoeling van aparte stambomen. Het kan leuk zijn, zoals ik heb ontdekt dat mijn moeder en de moeder van mijn kameraad een gemeenschappelijke voorouder hebben in de 14de generatie, maar het is niet het doel.
Laat ik nu altijd hebben gedacht dat de genealogie hier wel voor is bedoeld.

Maar ja, als je zo omgaat met het middel, dan begrijp je dwalingen. Misschien eens een boek over het doel van genealogie lezen (?).

Die kameraad is dus wel een verre bloedverwant van je  ;) .
jozefien1961
female
Mensagens: 60
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Nog even aan Jo :

Ik heb die gedcom-optie voorgelegd aan Odette Franssen.
fluffy82
male
Mensagens: 274
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
jozefien1961 Escreveu: 19 junho 2015, 12:43
Tom : Jan heeft gelijk wanneer hij zegt dat je de boel vanuit een verkeerd standpunt beantwoord.
De originele vraag was : Is het mogelijk om meerder stambomen te hebben onder één account?

En dan blijft het antwoord JA !!
Nu kun je eigenwijs door blijven gaan, maar jou uitgangspunt beantwoord niet de vraag en je dwaalt vreselijk af om je gelijk maar te kunnen krijgen. Begrijpelijk dat het andere onderwerp werd afgesloten. Hopelijk gebeurt dat hier ook, want dit draait uit in een oeverloze discussie waarin de simpele vraag reeds met JA is beantwoord.
Lol, je geeft niet op he. Lees mijn antwoord hierboven nog eens na. De oorspronkelijke vraag was om meerdere stambomen binnen één account te hebben. Dit is NIET mogelijk. Je kan zoveel gegevens uit verschillende stambomen samenvoegen als je wil, voor geneanet blijft er één enkele stamboom per account. Ik ga alle redenen, bewijzen en argumenten niet pnieuw herhalen, scroll naar boven en lees ze zelf.
Geneanet beschouwt alle informatie die in één account staat als één enkele stamboom.

jozefien1961 Escreveu: 19 junho 2015, 12:43
Ik heb twee afzonderlijke parentelen in mijn bestand.
En ik kan die beide middels een gedcom afzonderlijk van elkaar overzetten.

Je hele betoog wordt daarmee dus onderuit gehaald !!
Nee hoor, er wordt niets onderuit gehaald. Je weigert gewoon te aanvaarden of te begrijpen wat ik zeg.
Ga eens naar je stamboom. Ga naar je referentiepersoon (over het algemeen is dat de persoon die de stamboom opstelt zelf, of een kind). Alle rechtstreeks voorouders (kwartierstaat) worden als dusdanig herkend. Je kan ze zien aan een groen bolletje.
Ga nu naar iemand uit de andere stamboom. Daar zal je NERGENS een rechtstreekse voorouder vinden, want voor geneanet is dit een losse, onverbonden tak. Wat ik wil, is dat ook deze herkend wordt als een stamboom van iemand. Iemand anders dan ik, want het gaat over een andere stamboom dan de mijne, over een andere familie.
jozefien1961 Escreveu: 19 junho 2015, 12:43 Mon en Tom :
Indien er morgen een persoon uit mijn ene parenteel met een persoon uit mijn andere parenteel zou huwen, dan zijn hun eventuele kinderen de eerste personen die een daadwerkelijke bloedverwantschap met elkaar hebben. De voorouders blijven geen bloedverwantschap met elkaar hebben, tenzij er in een ver verleden toch een gezamenlijke voorouder wordt gevonden tussen de beide stamvaders. Zolang die er niet is zijn dit dus twee parentelen in een account.
Het antwoord op de vraag blijft dus JA !!
Zolang de bloedverwantschap er niet is, beschouwt geneanet dit als twee niet-verwante takken van DEZELFDE stamboom. De inhoud doet er niet toe, dat begrijpt geneanet toch niet. Geneanet is geen levend en nadenkend persoon, maar een computerprogramma, een reeks scripts. Die ziet het verschil niet.
Dat is het enige detail dat je weigert te begrijpen, maar dat zo belangrijk is voor het begrip van hoe geneanet (en andere genealogische programma's) functioneren.
jozefien1961 Escreveu: 19 junho 2015, 12:43 Tom :
Had jij ook niet een keer een vraag gesteld over het overnemen van gedcoms van andere gebruikers om alles in een bestand te zetten ? Ik heb tenminste ooit hier een discussie gelezen over de voor- en vooral nadelen van een dergelijke actie. De vele dubbele personen die er uit gehaald moeten worden bij dubbele stambomen en dergelijke.
Zou je dus nu die twee stambomen van Gaston in een bestand zetten, dan zijn komen al zijn voorouders er dubbel in, voor zover ze natuurlijk in beide afzonderlijke stambomen voor komen. Als je dan de opa aan vaderskant van Gaston sosa 1 maakt, dan hoef je niet te verwachten dat Geneanet een verwantschap vindt met de opa van Gaston aan moederskant, want die bestaat ook niet, tenzij zij al zelf een gemeenschappelijke voorouder hadden. Maak je Gaston sosa 1, dan kun je de verwantschap bepalen tussen hem en zijn voorouders en achterneven en -nichten en dergelijke. Al zijn voorouders zijn immers wel aan hem verwant.
Ik heb denk ik nooit zo'n vraag gesteld, maar ik heb wel eens geantwoord in een discussie dat dit fouten zou vermijden. Kopiëren doen mensen toch. Als ze alles handmatig overschrijven, is de kans groter dat er fouten in sluipen dan wanneer ze rechtstreeks een gedcom kunnen halen van de pagina en deze in hun eigen stamboom invoeren.

Buiten het feit (weer een bewijs dat je mijn reacties niet gelezen hebt) dat het gaat over twee verschillende Gastons (een Huygens en een Jacob) en er dus geen enkele bloedverwantschap bestaat tussen beide bomen (behalve één gemeenschappelijke voorouder 14 generaties terug), zal ik gewoon antwoorden op je tekstje hierboven.

Dat personen twee maal zouden bestaan is niet erg. Want het gaat over twee verschillende stambomen. In twee verschillende bestanden. In de huidige geneanet-configuratie is dat wel erg, want je creëert inderdaad dubbels want alles staat in één stamboom. In één bestand. In één database. Maar bij twee volledig gescheiden stambomen zijn er geen dubbels. De voorouders van de ene staan in de ene stamboom, de voorouders van de andere staan in een andere stamboom, en beiden worden nooit op geen enkel moment en op geen enkele manier met elkaar vermengd, vergeleken, in verband gebracht. Ze zijn even verschillend als jou stambom en de mijne en die van Mon. Compleet en volledig onafhankelijk van elkaar. Als ik een lijst van alle personen uit één van beide stambomen zou uitprinten, zullen daar geen dubbels instaan, zelfs indien er personen zij die in beide stambomen voorkomen.
Dit kan niet in geneanet vandaag. In geneanet is dit enkel mogelijk door ofwel dubbels te creëren, ofwel door beide stambomen aan elkaar te linken door enkele personen zowel in de ene als de andere te gebruiken. Maar dat is niet het doel, want voor mij zijn twee stambomen die aan elkaar gelinkt zijn opnieuw één stamboom. ik wil twee (of meer) volledig onafhankelijke stambomen. Zoals twee verschillende accounts, maar dan binnen één account.

Ik herhaal nogmaals het doel / de bedoeling van meerdere afzonderlijk stambomen: het gebruik van de volledige functionaliteiten van geneanet in verschillende stambomen, en niet énkel in de boom waar je referentiepersoon (sosa1) in staat.

Om het voorbeeld van de Gastons te recycleren: in mijn stamboom staat Gaston Huygens als rechtstreekse voorouder van mezelf, die ingesteld staat als sosa1 / referentiepersoon. Ik heb de stamboom van Jan Jacob in mijn stamboom ingevoerd. Als ik de pagina van Gaston Jacob open, wil ik dat die aangeeft dat het een rechtstreekse voorouder is van Jan Jacob. Dat kan momenteel niet in geneanet, want de voorouders worden vanuit slechts één persoon berekend. Als ik wil dat geneanet de rechtstreekse voorouders van Jan herkent, met ik hem instellen als sosa1. Op dat moment, zal geneanet MIJN rechtstreekse voorouders niet meer herkennen omdat ik de sosa1 niet meer ben.
Wat ik dus al pagina's lang probeer uit te leggen, is dat het goed zou zijn om de optie te hebben twee of meer aparte stambomen te beheren, die tegelijkertijd, naast elkaar bestaan. Waarbij zowel mijn als zijn voorouders worden herkend.

jozefien1961 Escreveu: 19 junho 2015, 12:43 Denis heeft gelijk voor wat betreft die raakvlakken, want wij weten allemaal dat wij ergens in een ver ver ver verleden een gezamenlijk ouderpaar gehad zullen hebben. De vraag is alleen of dat ouderpaar altijd wel of niet gevonden kan worden.
Neen. Dat is het geval voor bijvoorbeeld jou en mij, maar niet voor alles en iedereen. Ik daag je uit om verwantschappen te vinden tussen mijn familie, en de stamboom van de personages uit Game of Thrones, de Romeinse keizers of de Griekse goden (drie stambomen waar ik me ooit mee bezig gehouden heb, voor de fun). Veel succes.
Of nog beter: ik heb een vriendin in Engeland die ook bezig is met haar stamboom. Stel dat ze dit niet zelf zou doen, maar aan mij zou vragen om het voor haar te doen. Het is 99,99% zeker dat we binnen de bruikbare bronnen geen enkel gemeenschappelijk ouderpaar zullen vinden. Maar als ik slechts één account wil maken, moet ik haar familie wel in mijn stamboom zetten en moet ik constant de sosa1 omwisselen om geneanet volop te kunnen gebruiken. Terwijl in de situatie die ik bedoel, ik gewoon twee stambomen zou kunnen maken waarbij de twee nooit gemengd raken (cf namenlijsten, plaatsnamen, chronologieën,...), waarbij ik bij een gedcom update gewoon de ene boom kan vervangen zonder dat de andere verdwijnt, waarbij ik de sosa1 niet moet wijzigen om de kwartierstaat van zowel mij als die vriendin automatisch visueel te herkennen (cf groene bolletjes), enz...
fluffy82
male
Mensagens: 274
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
jozefien1961 Escreveu: 19 junho 2015, 12:46 Laat ik nu altijd hebben gedacht dat de genealogie hier wel voor is bedoeld.

Maar ja, als je zo omgaat met het middel, dan begrijp je dwalingen. Misschien eens een boek over het doel van genealogie lezen (?).
*zucht* Neen, niet dus. Als ik opzoekingen doe voor de stamboom van een ander, een vriend of een wildvreemde, dan heeft het totaal GEEN belang of ik met die persoon gemeenschappelijke voorouders heb. Wat belangrijk is, is dat zowel mijn boom als de boom van de andere persoon zo volledig mogelijk en zo goed gedocumenteerd mogelijk zijn. Ik ga zelfs verder: als ik opzoekingen zou doen voor iemand die ik niet ken, zou ik het zelfs volledig verzwijgen indien we verwant zouden zijn.
Voor zover er trouwens al verwantschappen zijn, want die zijn er niet altijd. Toch niet in het tijdperk dat wij kunnen onderzoeken.

Wat de boeken betreft... Ik heb er waarschijnlijk al meer gelezen dan u ooit gezien heeft in uw leven. Ik raad u op mijn beurt aan om eens een boek over genealogie en informatica te lezen. Dan zal u misschien begrijpen wat ik bedoel als ik zeg dat je in geneanet maar één stamboom kan beheren. En ga meteen eens langs op ancestry, daar zie je met praktische voorbeelden wat ik bedoel.
jozefien1961
female
Mensagens: 60
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Tom :
Weer een hoop blieblabloe zonder enige inhoud en slechts met herhaling en herhaling vanuit een foutief standpunt.

Als 1982 je geboortejaar is dan programmeerde ik al toen je pas 5 jaar oud was. Ga me dus niets over informatica en/of bestanden vertellen  ;).
Ik denk dat ik ook iets meer boeken gelezen zal hebben, aangezien ik 21 jaar voorsprong heb  ;) .

Jo :
Sluit de boel maar af, want deze heer zal nooit het licht gaan zien en steeds door blijven gaan om zijn ongelijk over de oorspronkelijke vraag verder te bewijzen  ;) .
janvanzijl
male
Mensagens: 97
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
fluffy82 Escreveu: 19 junho 2015, 15:41
Wat de boeken betreft... Ik heb er waarschijnlijk al meer gelezen dan u ooit gezien heeft in uw leven. Ik raad u op mijn beurt aan om eens een boek over genealogie en informatica te lezen. Dan zal u misschien begrijpen wat ik bedoel als ik zeg dat je in geneanet maar één stamboom kan beheren. En ga meteen eens langs op ancestry, daar zie je met praktische voorbeelden wat ik bedoel.
Tjonge wat een arrogantie. Het jochie komt net kijken en zal wel effe vertellen hoe het zit. En dan ook nog durven beweren dat ie meer boeken heeft gelezen dan een ieder wie hier op het forum.

Sluit maar af Jo. En als ie weer opnieuw een soortgelijk onderwerp opstart gelijk weer afsluiten. Want het heeft weinig zin dit soort waanzin te lezen.




fluffy82
male
Mensagens: 274
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
jozefien1961 Escreveu: 19 junho 2015, 15:52 Tom :
Weer een hoop blieblabloe zonder enige inhoud en slechts met herhaling en herhaling vanuit een foutief standpunt.

Als 1982 je geboortejaar is dan programmeerde ik al toen je pas 5 jaar oud was. Ga me dus niets over informatica en/of bestanden vertellen  ;).
Ik denk dat ik ook iets meer boeken gelezen zal hebben, aangezien ik 21 jaar voorsprong heb  ;) .

Jo :
Sluit de boel maar af, want deze heer zal nooit het licht gaan zien en steeds door blijven gaan om zijn ongelijk over de oorspronkelijke vraag verder te bewijzen  ;) .
Het is niet omdat je mijn standpunt niet begrijpt dat het een foutief standpunt is.
Het verwondert me zeer dat je al 21 jaar voorsprong hebt en nog steeds niet begrijpt wat ik bedoel. Is het misschien omdat je het niet WIL begrijpen?
fluffy82
male
Mensagens: 274
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
janvanzijl Escreveu: 19 junho 2015, 16:04
Tjonge wat een arrogantie. Het jochie komt net kijken en zal wel effe vertellen hoe het zit. En dan ook nog durven beweren dat ie meer boeken heeft gelezen dan een ieder wie hier op het forum.

Sluit maar af Jo. En als ie weer opnieuw een soortgelijk onderwerp opstart gelijk weer afsluiten. Want het heeft weinig zin dit soort waanzin te lezen.
Ik had het tegen Jozefien, niet "eender wie op het forum". Niet beginnen liegen om me te kunnen beledigen he.
Het is niet mijn schuld dat jullie weigeren te begrijpen wat ik bedoel, ik heb het nochtans al op meer dan genoeg manieren proberen uitleggen.
Gelukkig zijn er mensen (zoals - uiteindelijk dan toch - Mon en de mensen op het franstalig forum) die het wel begrijpen.

De arrogantie kwam trouwens van haar kant. Zij is degene die mij doodleuk zei "dat ik maar eens een boek over genealogie zou moeten lezen".
Ik ben opgegroeid met computers (mijn eerste eigen computer had ik op mijn 7de) en met genealogie (ik ben er sinds mijn 12de intensief mee bezig - beginnend met Griekse goden, Europese vorstenhuizen en zo, niet de mijne). Mijn antwoord was er misschien wat over, maar zij heeft niet het recht om mij de les te spellen. Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben. Ik begrijp ten minste hoe een site als geneanet ineen zit. Wat we blijkbaar niet van iederen kunnen zeggen...


Blijf gerust in jullie bubbeltje zitten. Maar verwacht niet van mij dat ik mijn mond houd als er ergens verkeerde informatie gegeven wordt aan mensen die een vraag stellen. Het is ieders plicht om fouten te verbeteren, ook de mijne.


Als je "dergelijke waanzin" niet wil lezen, wel lees ze dan niet. En vooral: schrijf geen onzin waarvan je weet dat de ander er op zal reageren.
Maar het monddood maken van iemand die wanhopig probeert zijn standpunt duidelijk te maken en hem zo niet meer laten reageren op verkeerde informatie, valse beschuldigingen en zelfs beledigingen is gewoon zielig. Wil je deze "waanzin" stoppen, antwoord dan gewoon niet meer. Maar leg een ander niet het zwijgen op omdat je zelf niet begrijpt waar het over gaat.
jozefien1961
female
Mensagens: 60
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
fluffy82 Escreveu: 19 junho 2015, 16:24 Is het misschien omdat je het niet WIL begrijpen?
Nee hoor, het is omdat je geen direct antwoord op de oorspronkelijke vraag geeft en er nog niemand anders het eens is met jou uitleg. Je zou jezelf dan eens moeten gaan afvragen of je wel begrepen hebt wat er eigenlijk gevraagd werd in plaats van door te blijven drammen vanuit je eigen foutieve standpunt.

Dat Jan wellicht wat ver gaat met "een ieder" betwijfel ik, want als je al denkt meer boeken te hebben gelezen dan ik, dan zul je dat ook wel denken dat je meer boeken hebt gelezen dan anderen hier.
En blijkbaar denk je dat je de informatica persoonlijk hebt uitgevonden en dat er hier geen anderen rond zullen lopen die er wellicht ook kennis van hebben. Hoezo hoog in bol ?.

De boel weer verdraaien om je gelijk te krijgen is wel een beetje een zielige bedoening.
Op het Franstalig forum en door Mon wordt hetzelfde antwoord op de vraag gegeven : ja het kan, maar let op met gedcoms.








mon1
mon1
Mensagens: 2873

Re : Meerdere stambomen bis

Mensagem por mon1 »

Re

Mag ik nog even tussenkomen ?

1; Dit is de aanzet van Denis op het FRA-forum ; Un compte (identifiant) = autant d’arbres que l'on souhaite
Tom spant mij dus voor zijn kar omdat ik met Denis akkoord ga, die echter duidelijk zegt dat één account zoveel stambomen kan bevatten als men zelf wenst.
Eerlijk gezegd begrijp ik die kronkel van Tom bij de vertaling daarvan helemaal niet.

2. Eigenen gewone gebruikers als Jozefien en Jan zich nu opeens de macht toe om een moderator (Jo) aan te zetten om een lopende discussie af te sluiten ?

3. Wat is de link tussen Wim Deckers en Jozefien (Jan buiten beschouwing gelaten) ? De eerdere tussenkomsten van de " nu afwezige" Wim beginnen verdomd veel op die van Jozefien te lijken en omgekeerd.
Kan men terug op een eerlijke en gezonde basis discussiëren a.u.b.
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance
Bloqueado

Voltar para “Genealogisch Praatcafé”