Responder

Verloren trouwring Ida et François, x 1953

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
edwardn
edwardn
Mensagens: 1559
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Ik wist niet goed waar dit te plaatsen, ook al omdat het niet echt een genealogische vraag is, alhoewel...
Bij het opruimen van mijn vader's huisje vond ik enkele spulletjes in een doosje, waaronder een trouwring. Hij heeft na zijn pensioen nog gewerkt als klusjesman op een vakantiedomein net onder de taalgrens. (L'Hirondelle-Oteppe) En op zo'n camping/caravanpark kom je al eens verloren voorwerpen tegen. Hij heeft waarschijnlijk nooit kunnen ontdekken van wie de ring was. Ik heb de ring gereinigd om de gegevens te kunnen lezen.
"Ida et François unís le 30.5.53" . Ik vermoed dus dat ze uit het Brusselse of uit Wallonië komen, hopelijk niet nog verder weg.
En nu ben ik al zes jaar met regelmatige tussenpozen online op zoek naar de eigenaars, kinderen, kleinkinderen. Voorlopig zonder resultaat.
Ik heb online al heel wat lijsten kunnen bekijken met gouden en briljanten bruiloften uit 2003/2018, maar ik vind Ida en François niet.
Is dit een onmogelijke zoektocht of bestaan er ook ergens centrale lijsten van huwelijken waar iemand inzage in heeft?
Of moet ik mijn hoop vestigen op het vrijkomen van huwelijksakten en -indexen (50j) binnen afzienbare tijd?

Edward
Última edição por edwardn em 07 março 2019, 21:41, editado 1 vez no total.
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Mensagens: 2598
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Op het eerste zicht lijkt het me - voorlopig toch - een onmogelijke zoektocht aangezien we
geen achternamen van het koppel kennen en ze zo goed als zeker niet uit de buurt kwamen;
wellicht mensen van Brussel, Waals Brabant of van Henegouwen waar geen 'bergen'...
Komt daarbij dat we nog volop in de 'privacy' tijd zitten, m.a.w.
als dit echtpaar al op Geneanet zou staan (al dan niet nog in leven), dan wellicht verborgen.

Maar, waarom eens niet je licht opsteken bij die camping zelf?
http://walloniebelgietoerisme.be/nl/content/camping-lhirondelle-oteppe-camping-en-waterpark
Niet zo veel kans, want 'in de jaren stillekes' werden er wellicht niet lang inschrijvingen van bezoekers bijgehouden.
Ook zou het kunnen helpen om te achterhalen van waar de meeste 'kampeerders' in die tijd kwamen;
toen nog geen massatoerisme en mensen gingen dikwijls jaarlijks naar hun zelfde vakantieplek...
zeker campings waren voor sommigen zo'n beetje een tweede thuis onder goeie kennissen...

Nog een vrijblijvende tip :
desgewenst een betere blikvanger van je topictitel maken (wijzigen in eerste tekst), bvb :
Verloren trouwring Ida et François, x 1953;
op 'de Burgerlijke Stand' kan je sowieso nog niet rekenen na 65 jaar...
En, mocht het niet meteen lukken, de zaak blijven opvolgen.

Iemand nog ideetjes? Groetjes, Greta
edwardn
edwardn
Mensagens: 1559
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Bedankt voor de reactie Greta.

Voor mij is natuurlijk de enige drijfveer die mensen en/of hun nakomelingen blij te maken.
Ik ken natuurlijk dat domein ook redelijk goed. Mijn vader heeft een hele tijd op de camping zelf gewoond in een stacaravan die hij mocht gebruiken. Maar er was natuurlijk ook een gewone camping én er kwamen ook veel dagjestoeristen naar de speeltuin en naar het kasteel.. En daarvan zijn natuurlijk helemaal geen gegevens.
Maar ik geef het nog niet op.
Jouw tip voor de titel is ook mooi meegenomen.


Edward
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Mensagens: 2598
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Met volgende zoekrobot van Geneanet (en, in detail voor 'premiumleden') :
https://nl.geneanet.org/fonds/individus/?nom=&prenom=&nom_conjoint=&prenom_conjoint=&prenom_operateur=or&with_variantes_nom=&with_variantes_nom_conjoint=&with_variantes_prenom=&with_variantes_prenom_conjoint=&size=20
valt vroeg of laat heel misschien iets te ontdekken...

>>> Enkel de voornamen van het echtpaar invullen :
- de ene voornaam onder 'persoon' en de andere onder 'partner';
- datumlimieten invullen, bvb tussen 1920 en 2000 (of 2019);
- België invullen + eventueel Brussel of een provincie van het Franstalige landsgedeelte.

Zo krijg je volgend Ida & François echtpaar (maar te oud) :
https://gw.geneanet.org/fcaron?n=heymans&oc=&p=francois
Daarmee is dus niet gezegd dat zij het waren!... Later nog eens proberen.
mvg, Greta
edwardn
edwardn
Mensagens: 1559
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Texto
Ver a árvore genealógica
Weeral wat bijgeleerd Greta,

Ik wist niet dat men enkel op de voornaam kon zoeken. Daar neemt Geneanet toch wel een voorsprong.
Ik ga morgen eens bekijken hoeveel koppels er in Geneanet Ida en François in 1953 zijn gehuwd.

Bedankt,

Edward
Responder

Voltar para “Genealogisch Praatcafé”