Responder

Geneanet wil mijn foto's niet accepteren.

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
sebadera4
male
Mensagens: 2
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Geachte mensen,


ik ben een nieuw account begonnen waar de nadruk zal liggen op foto's van de grafstenen van mijn overleden verwanten.


Ik heb al bij al één --> '1' foto kunnen invoeren.

Ik heb intussen al meerdere foto's willen invoeren, maar het lukt niet, nogthans dezelfde handeling als voorheen?

Ik wil honderden foto's invoeren, maar bij foto 2 blokkeert het programma hier? Zulke simpele zaken zouden toch niet voor voor obstructie mogen zorgen?

Zijn er oplossingen hiervoor?


Met de meeste hoogachting,


Sebastiaan.
Última edição por sebadera4 em 11 novembro 2019, 00:38, editado 1 vez no total.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10864
Wellicht eens beginnen met gewoon te vertellen hoe en waar U de foto's importeert, dan kunnen we daarna kijken wat U precies verkeerd doet, want honderdduizenden andere gebruikers hebben kennelijk dit probleem niet.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10864
Overigens zie ik al 6 foto's in Uw map 'Uw documenten en foto's', waarvan 4 foto's steeds dezelfde zijn.

Geneanet heeft een speciale plek voor foto's van grafstenen : https://nl.geneanet.org/kerkhof/
Voordeel van die optie is dat het geen ruimte in Uw map 'Uw documenten en foto's' kost, omdat ook andere gebruikers deze eventueel aan de personen in hun bestand kunnen koppelen.
sebadera4
male
Mensagens: 2
Modo de introdução: Gráfico
Navegação: Gráfico
Ver a árvore genealógica
Dag Wim,


ik zie nu ook dat de foto's er staan. Wellicht verwachtte ik te snel resultaat.

Ik maak de stamboom hier ter plekke en de foto's haal ik vanop mijn computer.

Ik zou graag hebben dat de foto's voor ieder zichtbaar zijn, met de beschrijving van waar ze zich bevinden, en meteen bijgevoegd worden op het bestand van de foto's van kerkhoven.

Is er eventueel een snelle manier om dit gedaan te krijgen?

Dank voor antwoord.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10864
Zoals U nu de foto's wilt koppelen aan de personen kunt U dat het beste doen vanaf het profiel van de persoon zelf. Daar klikken op 'Bewerken' in de menubalk, en vervolgens kiezen voor 'Een mediabestand toevoegen', en daarna voor 'Een foto / een document toevoegen'. Dan de foto selecteren op Uw computer, en op 'Openen' klikken.

Staat er een naam van een tweede persoon op, dan zijn er twee opties :

- de persoon bestaat al in Uw bestand, dan klikken op de foto, en links bovenin het menu klikken op de rode knop 'Toevoegen'. Dan de achter- en voornamen van de persoon invoeren. Er verschijnt dan een lijstje met de personen in Uw bestand met die namen. Op de juiste naam klikken en de foto wordt ook gekoppeld aan het profiel van die persoon.

- de persoon staat nog niet in Uw bestand, dan de persoon invoeren, en klikken op 'Bewerken' in de menubalk, en vervolgens kiezen voor 'Een mediabestand toevoegen', en daarna voor 'Een foto / een document toevoegen'. Dan de foto selecteren op het scherm in Uw map 'Uw documenten en foto's', en op de knop 'OK' boven de foto's klikken.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensagens: 10864
sebadera4 Escreveu: 11 novembro 2019, 00:37 Ik zou graag hebben dat de foto's voor ieder zichtbaar zijn, met de beschrijving van waar ze zich bevinden, en meteen bijgevoegd worden op het bestand van de foto's van kerkhoven.
Is er eventueel een snelle manier om dit gedaan te krijgen?
Via de site kiezen voor 'Projecten' in de menubalk, en vervolgens voor 'Begraafplaatsen'. Dan even naar onderen, en klikken op de rode knop 'Meer weten' in het stukje over het deelnemen aan het project.
Daar staat een beschrijving van hoe een en ander werkt.

Als U meerdere foto's van één begraafplaats heeft, dan kunt U die in één keer importeren.
Daarna kunt U de foto's indexeren, dus de namen erbij invoeren, en de foto's aan de betreffende personen in Uw bestand koppelen.
Mocht U ergens vast lopen, dan laat U dat maar even weten.
Responder

Voltar para “Geneanet : technische vragen”